לייזר מוזס הודח: במקומו יעקב טסלר • ומה ההסכם עם בעלזא?

מרכז אגו"י אישר פה אחד את הרכב רשימת אגודת ישראל לכנסת: ליצמן, פרוש, טסלר ואייכלר • המשך הרשימה תורכב על ידי 'ועדת השמונה' • 'ועדת השמונה' אשררה את ההסכם עם חסידות בעלזא: אייכלר נשאר במקום הרביעי • מרכז אגו"י אישר גם את שינוי התקנון האוסר בחירת נשים
אריה ריבקינד
כ"ה שבט התשע"ט / 31.01.2019 17:09

ועידת ‘הכנסיה הארצית של אגודת ישראל’, התכנסה ביומיים האחרונים במלון ‘גלי צאנז בקריית צאנז בנתניה, כדי להפיק לקחים מהמפלה בבחירות המקומיות ולהיערך לקראת הבחירות לכנסת ה-21.

בעקבות ההחלטה להדיח אותו מתפקידו, ח”כ מנחם לייזר מוזס נעדר מהוועידה ולא השתתף בה. במקומו הוצב כנציג ‘הסיעה המאוחדת’ של ויזניץ יעקב טסלר, עוזרו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ומי שכיהן כנציג ויז’ניץ בעיריית אשדוד.

הערב (חמישי) מרכז אגו”י אישר פה אחד את הרכב רשימת אגודת ישראל לכנסת: יעקב ליצמן, מאיר פרוש, יעקב טסלר וישראל אייכלר. המשך הרשימה תורכב ב’ועדת השמונה’.

יעקב טסלר אמר בנאום בכורה לאחר אישור מועמדותו במרכז אגו”י: “נציגי אגודת ישראל מקדשים שם שמיים בבחינת ראו מה בין בני לבין חמי. נרגש לייצג את חסידות ויז’ניץ בכנסת”.

הוא הוסיף: “כל מי שמדבר על משבר באגודה מוזמן לנתניה לראות את תנועת אגודת ישראל חיה קיימת וממשיכה להוביל את סדר היום הציבורי”.

טסלר התייחס לקודמיו בתפקיד ואמר: “אזכיר את נציגי חסידות ויז’ניץ הרב מנחם אליעזר מוזס והרב שמעלקא הלפרט שפעלו ללא לאות למען עם ישראל וחסידות ויזניץ. אודה ליו”ר הרשימה הרב יעקב ליצמן על הסיוע כל השנים”.

מרכז המפלגה אישר גם פה אחד הוספת כ-15 חברים חדשים למרכז המפלגה, מועצת המפלגה והנהלת התנועה – ואת ההסכם שנחתם עם ‘דגל התורה’.

במהלך הוועידה הסמיך מרכז מפלגת אגודת ישראל את ‘ועדת השמונה’ לאשרר את ההסכם עם חסידות בעלזא – בהצבעה שאושרה פה אחד. בין הצדדים הוחלט כי ההסכם יישאר חסוי.

כתב חרדים 10 מציין, כי מדובר בהסכם משנת תשס”ג שאושרר מחדש. לפי אותו הסכם, אם נציג בעלזא נותר בחוץ, תתקיים תורנות בין הסיעות, כאשר בכל פעם נציג אחר מתפטר במהלך הקדנציה לטובתו. עוד נאמר בהסכם כי אם בקדנציה מסוימת אין צורך להתפטר, התור ממשיך הלאה.

לפי ההסכם, נציג ויז’ניץ יהיה הראשון שיתפטר לטובת נציג בעלזא.

הסכם אגו"י

סגן השר יעקב ליצמן אמר בישיבת מרכז אגו”י: “הוועידה נתנה לנו חיים חדשים ורוח חיה. מברך את חברי הכנסת הישנים והחדשים. המערכה עוד לפנינו. כל לילה קם גנץ חדש. אחדות היא המפתח לנצח”.

ליצמן הוסיף:  “אחרי שחתמנו עם ‘דגל התורה’ יתכן וצפויה לנו חתימה גם עם ש”ס. מועצת גדולי התורה כבר הסכימה למהלך ונעשה הכל על פיה. הסקרים גם בסדר”.

סגן השר המשיך והצהיר: “אם נתאחד ונוכיח שהועידה השיגה את מטרתה נוכל להגדיל את כוחנו הרבה יותר ממה שאתם חושבים. נכון שאמרתי את זה גם במקומי, אבל הפעם תאמינו לי”.

סגן השר מאיר פרוש אמר במרכז אגו”י: “אנו צריכים לשאוב עידוד שכל הקהילות התייצבו כחברים בתנועה. אין מצב שרק הנציגים בכנסת ידאגו לכל צורכי הדת, צריכים להפעיל פורומים מתאימים כפי שהוחלט בוועידה”.

בתוך כך, מרכז אגו”י אישר גם את שינוי התקנון האוסר בחירת נשים לרשימה, כפסיקת בג”צ – בהצבעה פה אחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל מאוד
    31/01/2019 17:52
    צשה
  1. מאיד מאוד מאוד