משפחת כדורי בכתה: ‘תתפסו הרוצח הנתעב לפני עוד אסון’

ניתאי ונתן כדורי, בניהם של יהודה ותמר כדורי ז"ל שנרצחו באלימות בדירתם, כינסו מסיבת עיתונאים והאשימו בבכי: "חוץ מהאסון הנורא הזה - אנו עוברים אטימות מוחלטת מהרשויות" • בן גביר: "המשפחה מרגישה שהמשטרה נרדמה בשמירה. למה השב"כ לא נכנס לתמונה?''
חיים טוויל
כ"ד שבט התשע"ט / 30.01.2019 18:52

ילדיהם של בני הזוג יהודה ותמר כדורי ז”ל, שנרצחו בביתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים, כינסו אחר הצהריים (רביעי) מסיבת עיתונאים במשרד של עורך הדין איתמר בן גביר – במהלכה טענו כי המשטרה אינה עושה די כדי לאתר את הרוצח.

בני המשפחה טוענים כי מדובר בפיגוע לאומני.

ניתאי כדורי, בנם של הנרצחים, אמר: “לפני שלושה שבועות פקד את עם ישראל אסון לאומי בכללות ואת משפחת כדורי הנכבדה, שמוכרת בכל ירושלים, אסון פרטני.

“אך יש סיפור שהציבור אינו מכיר: אני משפחתי וקרובי משפחתי עוברים בימים הללו התמודדות לא פשוטה, כאשר מלבד האסון שפקד אותנו, אנו חווים אטימות מוחלטת מצד הרשויות. המשטרה לא משתפת אותנו כלל בפרטי החקירה ולא נותנת  את התחושה שאנו יכולים לסמוך ידינו עליה באופן מלא בידיעה שימצאו את הרוצח השפל שרצח את הורינו”.

הבן הוסיף: “שיתפנו פעולה עם המשטרה בצורה מלאה כי גם אנחנו רוצים להגיע לחקר האמת, אבל ההתנהלות של המשטרה, שכללה לקיחה לחדרי חקירה בזמן שטרם הודיעו לנו שהורינו כבר לא בין החיים, ושהיה עם נרקומנים וכל מיני אנשים שאין לנו שיח וסיג עמהם – היא התנהלות אטומה לחלוטין. אנו מבקשים מהשב”כ ומשטרה שיתפכחו לפני שיקרה חלילה עוד אסון.  אנחנו מתפללים שהאמת תצא לאור והנבל הזה ייתפס”.

הוא ציין, כי “בתוך כל הצער, אני רוצה להודות ל-99.9% מעם ישראל שגילו לב יהודי ותמכו בנו. אנחנו מתפללים שהלב היהודי הזה ינצח ונצא מחוזקים מכל הדבר הזה”.

במהלך מסיבת העיתונאים הבן פרץ בבכי.

נתן כדורי, הבן השני, אמר: ”אין לנו לא אבא ולא אמא ביום אחד בהיר. אבא ואמא שעזרו וסייעו לנו, הכל הלך ביום אחד. אבא שלנו היה איש חסד ממדרגה ראשונה, היה לו משרד רואי חשבון שסייע לרבים בירושלים. אבא תמך בנו כלכלית והיה לנו קשר יום יומי עם ההורים”.

הוא הוסיף: “הלב שלנו חצוי. מצד אחד אנחנו מבינים שמשטרת ישראל, ואנחנו מוקירים להם תודה,  ואנו מאמינים כי הם משתדלים לפענח את הרצח הזה,, אבל אנחנו חושבים שזה לא מספיק בכיוון הנכון. אנחנו חושבים שצריך להפעיל את כל הכוחות והיכולות שלהם למצוא את הרוצח הנתעב הזה, אנחנו רוצים שיהיה מאחורי סורג ובריח. זה לא יחזיר לנו את אמא ואבא שלנו אבל זו נחמה פורתא לדעת שאותו רוצח נתעב לא יהיה חופשי”.

כדורי

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוה”ד בן גביר שפתח את מסיבת העיתונאים ואמר: “לפני שלושה שבועות נרצחו ברצח מזויע יהודה ותמר כדורי. בני המשפחה שיתפו פעולה באופן מלא עם המשטרה בחקירת האירוע ואמנם אנו מעריכים את המשטרה ואת עבודתה, אולם איננו יכולים להתעלם מהתנהלות המשטרה במקרה הזה: יומיים לפני אירוע הרצח נדקרה נערה בידי מחבל מרחק קצר ממקום האירוע, ולצערנו השב”כ לא פעל במקרה הזה כפי שאנו מכירים את פעילותו בשאר מקרים”.

בן גביר הוסיף: “המשפחה מרגישה שהמשטרה נרדמה בשמירה. בידי המשטרה פריט חקירה משמעותי שלא נחקר מספיק, וצריך לעבור לשב”כ ולהיחקר באופן מקיף וכוללני. מדובר במקרה לאומני, למה השב”כ לא נכנס לתמונה?”

גופותיהם של יהודה ותמר כדורי ז”ל, בני 68 ו-71,  אותרו לפני יותר משבועיים בדירתם הנעולה בשכונת ארמון הנציב, כשעליהן סימני אלימות קשים.

הרצח בוצע באמצעות סכין שהרוצח נטל עמו מהזירה.

המשטרה הוזעקה אל הדירה, לאחר שבני הזוג לא הגיבו לבני המשפחה. לפי הערכות, הרצח בוצע כשלושה ימים לפני שהגופות אותרו בדירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות