הפצוע אנוש הטיח במחבל: “לא הצלחת. אני חי ברוך ה'”

אשר אלמליח, המאבטח שנפצע באורח קשה מאוד בפיגוע הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים לפני כשנה, הטיח בדיון לעבר המחבל: "באתי להסתכל לך בעיניים ולהגיד: אדון יאסין לא הצלחת" • "זכותי לדרוש מכם להחמיר איתו - מצבי לא טוב היום. כל בוקר אני רואה את הצלקת ומפחד"
חרדים 10
כ"ד שבט התשע"ט / 30.01.2019 12:12

אשר אלמליח, המאבטח שנפצע באורח אנוש בפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים, התעמת הבוקר (רביעי), פנים מול פנים, בבית המשפט בירושלים עם המחבל שדקר אותו.

בפיגוע, שהתרחש בחודש דצמבר לפני שנה, המחבל יאסין אבו אלקרעה, תושב הכפר טולוזה, דקר את אלמליח בעת שעבד כמאבטח בתחנה ופצע אותו קשה מאוד.

הפרקליטות דורשת להטיל על המחבל 25 שנות מאסר.

“באתי לעבודה כמו כל יום רגיל”, צוטט אלמליח בדיווח של ירון אברהם ב’חדשות 12′ בפתח הדיון אל מול השופטים והמחבל בשלב הטיעונים לעונש. “קיבלנו מידע שאותו בחור, יאסין, חשוד. בדקנו אותו והיו לו תעודות רק לקו התפר. הוא לא בא לעשות יום כיף או לטייל אלא לבצע פיגוע רב נפגעים”.

אלמליח, שהרופאים הגדירו אותו ‘נס רפואי’,  המשיך: “לשמחתי ולדאבוני הייתי זה שמנע זאת ממנו. זכותי לדרוש מכם להחמיר איתו – מצבי לא טוב היום. באתי להסתכל לך בעיניים ולהגיד: אדון יאסין לא הצלחת. אני חי וקיים – אני עומד על הרגליים ברוך השם”.

אלמליח סיפר על מצבו כיום ואמר כי למרות ששוקם וחזר לעבודה, הוא לא כמו שהיה לפני האירוע הקשה. “אמנם חזרתי לעבוד לפני שלושה חודשים במקום אחר, אבל המעמד שלי נפגע בצורה דרסטית. אצטרך להסתובב עם פלסטר על החזה כדי להסתיר את הצלקת. כל בוקר אני רואה את זה ומפחד ללכת ברחוב”.

אלמליח התייצב ביום שלישי בשבוע שעבר לדיון בבית המשפט בירושלים, אך בשל פאדיחה של שירות בתי הסוהר, ששלח את המחבל לבית המשפט בבאר שבע – הדיון נדחה להיום.

בהמתנה לדיון אמר אז אלמליח כי הוא מקווה שהמחבל יקבל את העונש המירבי שהחוק מאפשר: “אני לא מצפה לעונש מוות, אני מצפה שייתנו לו את המקסימום שקבוע בחוק על ניסיון רצח.  אני מצפה שלא ייראה אור יום”.

הוא הוסיף: “עברה שנה ואני עומד פה על הרגליים. מה שהוא תכנן – לקום בבוקר עם כל השנאה שלו ולנסות לרצוח יהודים, הוא לא הצליח. אני חי ואני ממשיך לדרך חדשה בזמן שהוא יישב במעצר. להסתכל לו בעיניים זו סגירת מעגל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות