אז למה זה קרה לנו? הח”כים החרדים יודעים את התשובות

גפני על הפוגרום: "הניסיון למנוע מחרדים לגור בקרית יובל, הביא כמה רפי שכל לעשות את המעשה הנאלח הזה" • מקלב: זאת לא פעולה רגעית אלא מתוכננת ומושקעת • אשר: "פרי ביאושים של פוליטיקאים שוחרי הפלורליזם שמסיתים בזעקות סרק על הדתה ומזלזלים בחרדים"
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התשע"ט / 29.01.2019 12:45

המשטרה עדיין חוקרת את הפוגרום המזעזע בבית הכנסת ‘שיח ישראל’ בשכונת קריית יובל בירושלים, כאשר פורעים פרצו הלילה (שלישי) אל בית הכנסת, השחיתו את המקום והשליכו בביזיון את ספרי התורה.

מכל קצווי הקשת הפוליטית גינו את הפשע הנורא. אבל מסתבר, כי חלק מהנציגים החרדים יודעים כבר את הסיבה שהובילה את הפורעים לבצע את המעשה הנפשע.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי הגיב להשחתת בית הכנסת: “הזדעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר שהתרחש הלילה בבית הכנסת ‘שיח ישראל’ של הקהילה הצרפתית בקריית יובל בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית.

“קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר הי״ד שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטלוז שבצרפת”.

דרעי הוסיף: “הבוקר אפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, להבין כיצד ארע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים. לא ניתן לאירוע שכזה לעבור בשקט במדינת ישראל”.

יו”ר “דגל התורה” ח”כ משה גפני: “בני ישראל כשהם יורדים, הם יורדים עד לתהום. הנסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קרית יובל, הביאה בסוף כמה רפי שכל, אנשים מושחתים, לעשות את המעשה הנאלח הזה של פגיעה במקום תפילה שעוונם לא יסלח. מקומם מאחורי סורג ובריח.

“פעולות מסוג זה לא ירתיעו את תושבי ירושלים בכלל ותושבי קרית יובל בפרט שעומדים בגבורה מול כל הנסיונות לפגוע בהם”.

ח”כ אורי מקלב: “מעשה זה מזעזע ומבחיל עד עומק הנפש. מעשים אלו הינם תוצאה ישירה של הסתה ושינאה. זאת לא פעולה רגעית אלא פעולה מתוכננת ומושקעת”.

לדבריו, “חילול הקודש הנורא הזה צריך לזעזע את אמות הסיפין והקמת קול זעקה וצעקה בכל הארץ. פעולה זו אינה של אדם בודד אלא ישנו ציבור שמרוצה חס ושלום ומבליג מכך. התעלמות והמעבר לסדר היום או חסר המעש זה המבחן הציבורי כנגד מעשים נוראיים אלו”.

ח”כ יעקב אשר: “זהו פשע שנאה מחריד, פרי הביאושים של אנשי תקשורת ופוליטיקאים שוחרי הדמוקרטיה והפלורליזם שמסיתים את הציבור בזעקות סרק על הדתה ומזלזלים בציבור שומרי המצוות. דווקא עכשיו, כשקולם צריך להישמע נגד מעשי הוונדליזם המזעזעים הפוגעים ברגשותיו של כל יהודי בארץ ובעולם, הם שותקים בצביעות ואפילו לא מגנים את האירוע הקשה שחווינו היום בירושלים”.

ח”כ לייזר מוזס: “מעשה הזוועה שנעשה בבית כנסת בקרית יובל הוא תוצאה של חינוך קלוקל. מי שקורע חלקים מתוך התורה כמו שבת וכו’ שלא יתפלא כאשר נוער, הגדל מנוער מכל זיק לתורה, עושה מעשה כה זוועתי המזכיר תמונות מימי השואה”.

ח״כ מיכאל מלכיאלי: “כואב הלב לקום בבוקר ולשמוע על חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל, ברמה בזויה של פריצה לארון הקדוש ושפיכת חומצה. אני סמוך ובטוח שמשטרת י-ם תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים על מנת למצוא את אותם פורעים, שבמקומם מאחורי סורג ובריח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חורבן הבית
    29/01/2019 12:54
    מזל ב
  1. אני מאוד מקווה שזה לא יהודים עשו. אם זה יהודים שמתנגדים …
    פשוט לקחת אותם לשדה התעופה עם כרטיס לכיוון אחד, ושלא יעיזו לחזור
    אין להם מקום במדינת היהודים …..