בנט מגבה את ביבי: לא ראוי שהכוח להחליף שלטון יהיה בידי אדם אחד”

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט מגבה את סירובו של ראש הממשלה לפרוש במידה ויוגש נגדו כתב אישום • "ראינו הרבה מקרים בעבר של הגשת כתב אישום שלא יצא ממנו שום דבר"
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשע"ט / 28.01.2019 20:23

יו”ר מפלגת הימין החדש השר נפתלי בנט, התראיין הערב (שני) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, והתייחס בין היתר לאפשרות כי היועמ”ש יחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוד לפני הבחירות.

“עד אחרי שימוע נגד נתניהו, אם יקרה, נחשוב מה לעשות. לא ראוי שאדם אחד יחליף שלטון, ראוי ככל שיהיה, מנדלבליט לא בכוחו להחליף שלטון, אלא להגיש או לא להגיש כתב אישום. בשדה הפוליטי יחליטו מה לעשות על בסיס החלטה של בן אדם אחד”.

בנט הוסיף: “הרבה מאוד מכתבי האישום במדינת ישראל נגד בכירים נגמרים בלא כלום. מיליוני ישראלים יגלמו את הסיטואציה בהצבעה שלהם מי יהיה ראש הממשלה, ואז עם כל הכבוד לכל המשפטנים, צריך לתת למיליונים להביע את עמדתם על מי מנהיג את מדינת ישראל. אם לא – אז פשוט בוא נעביר את ההכרעה למערכת המשפט שיחליטו מי יהיה בשלטון. אנחנו יוצאים לבחירות ולא ראוי שמנדלבליט יחליף את השלטון”.

בנט דיבר על הפרישה ממפלגת הבית היהודי, ועל הקמת מפלגת הימין החדש עם איילת שקד. “החזון שלי ושל איילת שקד היה לקחת את הבית היהודי, ולפתוח אותו גם לחילוניים ולמסורתיים, לא הצלחנו בזה כי המפלגה היא דתית, וזה בסדר שתהיה מפלגה דתית. הבנו שיש לנו שני יעדים שונים – לחבר את הימין כולל את החילוניים ושומרי המסורת, והיעד השני של המפלגה הדתית הוא לדאוג רק לדתיים. זה לא עבד ביחד”.

על מספר המנדטים בסקרים – אמר בנט: “אנחנו מתבססים מיום ליום, נראה שאנחנו מתקרבים למספר דו ספרתי. יש לנו ממשלה עכשיו שהיא סך הכל טובה, כי היינו משמעותיים בה. אני מקווה שבפעם הבאה תהיה ממשלה דומה, ושנהיה יותר דומיננטיים במשפטים ובביטחון. חיבור עם לפיד לא נמצא על הפרק כרגע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות