משפחה איבדה טבעת יהלום: ‘מגדל’ סירבה לפצות – ובסוף שילמה יותר

שייע קליין
|
כ"ב שבט התשע"ט / 28.01.2019 11:25
לאחר שפקפקה באמינות משפחה שתבעה פיצוי על אובדן טבעת יהלום יקרה, והודיעה למשפחה ההמומה שמדובר ב”אירוע כוזב” – נאלצה חברת הביטוח להסכים לפשרה נדיבה

 חברות ביטוח נוטות לעיתים קרובות לדחות תביעות של מבוטחים, אך סיפור סירובה של חברת הביטוח ‘מגדל’ לפצות משפחה על אובדן טבעת יהלום, למרות שביטחה אותה בביטוח כל הסיכונים – נראית בעייתית ביותר – כך לפחות נטען בתביעה שהגיש בעניין עו”ד רפאל אלמוג ממשרד אלמוג-שפירא.

במרכז התביעה עמדה אם המשפחה, תושבת ראשון לציון, ששמה לב כי הטבעת היקרה נעלמה, למרות שהצטלמה איתה ברגעי ההכנות לחתונת בנה.

לדברי עו”ד אלמוג המייצג אותה, האישה ובעלה רכשו לפני מספר שנים ‘ביטוח כל הסיכונים’ של הבית ותכולתו, הכוללת כיסוי ביטוחי מסוג ‘כל התכשיטים’ לתכשיטים ולדברי ערך – ובמסגרת זו בוטחה גם הטבעת. פוליסת הביטוח אותה רכשו מכסה כל נזק או אובדן של חפצים יקרי ערך.

חוקר שנשלח מטעם חברת הביטוח ‘מגדל’, שוחח עם המבוטחים ואף ביקש להציץ בתמונות מיום האירוע – וכך התגלה לראשונה כי הטבעת לא נמצאה על אצבעה של האישה, “אך בוודאי שאין בכך כדי לשלול את האפשרות לאובדן הטבעת בדרך לאירוע או אף במקום האירוע”, אמר עו”ד אלמוג.

לדבריו, חברת הביטוח כמעט ושילמה את הפיצוי, אך נמלכה בדעתה ברגע האחרון, והודיעה למשפחה ההמומה שמדובר ב”אירוע כוזב” – ועל כן לא מגיע להם כל פיצוי.

המשפחה לא נותרה אדישה לפגיעה בכבודה ובשמה, ופנתה לעו”ד אלמוג על מנת שיגיש תביעה נגד חברת ‘מגדל’.

לאחר שהוגשה תביעה לתשלום פיצויים בסך 40 אלף שקלים, ולאחר שנערך דיון בנושא – הבינו כנראה באי כוחה של חברת הביטוח כי לא יוכלו לחמוק מפיצוי המשפחה, ונאלצו לשלם 47 אלף שקלים,  שכללו הן את ערך הטבעת, הן ריבית והצמדה, וכן שכר טרחת עורכי דין – פיצוי גדול אף יותר מן הסכום הנקוב בתביעה המקורית.

הפיצוי ניתן במסגרת פשרה אשר קיבלה בימים אלה את אישור בית המשפט השלום בתל אביב.

לדברי עו”ד אלמוג, ידוע כי חברות ביטוח רבות מנסות לחמוק מתשלום פיצויים למבוטחים, אך מקרה זה הוא קיצוני בגלל חוסר תום הלב הבוטה שבה, בו החליטה לנקוט חברת ‘מגדל’.  “למעשה, כל עוד אין בידי חברת ‘מגדל’ הוכחה למעשה פלילי של המשפחה, אין היא יכולה כלל להתנער מחבותה לפיצויים במקרה כזה”, טוען עו”ד אלמוג.