תביעת מיליונים נגד רמב”ם: נותח, שוחרר – התמוטט והפך לסיעודי

גבר בן 58, עבר ניתוח לב פתוח ושוחרר לביתו במצב לא יציב, חרף תחנוניי אשתו • הוא התמוטט והפך לסיעודי הנזקק לליווי ולהשגחה 24/7 • כעת הוא תובע
יוני גרין
כ"א שבט התשע"ט / 27.01.2019 15:44

סיפור מסמר שיער על הפקרת מנותח לגורלו, כביכול – מתואר בתביעת מיליונים נגד בית החולים רמב”ם בחיפה, אשר הוגשה בימים אלה על ידי עו”ד מאור גלבוע, בשם המטופל.

על פי התביעה, הגיע המטופל, בן 58, אל ביה”ח הגליל המערבי לאחר שהתעלף בישיבה – לאחר שבועות ארוכים בהם סבל משיעולים, ומכאבים בחזה.

בבית החולים אובחנה אצלו דלקת ריאות, בוצע בו צנתור – והומלץ לו לבצע ניתוח להחלפת מסתם בביה”ח רמב”ם.

החולה הגיע כשבוע לאחר מכן לביה”ח רמב”ם בחיפה עם תלונות נוספות על קוצר נשימה וכאבים בחזה, ולאחר יומיים אישפוז בוצע בו ניתוח לב פתוח להחלפת מסתם לב.

בניתוח נמצא בלבו קריש דם בקוטר של 2 סנטימטר, ומחשש להתגבשות קרישים נוספים, רשמו לו הרופאים תרופה לדילול דם.

לאחר הניתוח עבר הגבר אירוע נוסף של פרפור חדרים, אך לדברי עו”ד מאור גלבוע, הדבר לא מנע מצוות בית החולים לשלח אותו לביתו, למרות שסבל מחוסר יציבות בקרישת הדם.

לדברי אשתו, היא התווכחה עם הצוות הרפואי, והתחננה להשאיר את בעלה תחת השגחה, אך נאמר לה שאין עבורו מקום במחלקה, והומלץ להעבירו למכון שיקום בביה”ח תל השומר – וכך אכן היה.

אך למחרת הגעתו למשכנו החדש בתל השומר, הבחינה אשתו כי הוא סובל מחולשה קיצונית בפלג גופו השמאלי ומהפרעות בדיבור. הוא הופנה בדחיפות למחלקת המיון של ביה”ח תל השומר – שם אובחן כמי שסובל מאירוע מוחי.

כתוצאה מהאירוע המוחי חלה התדרדרות קשה בתפקודו של האיש.

כיום הוא סובל מנכויות נוירולוגיות קשות, פיתח אפילפסיה, אי שליטה על הסוגרים, סובל מבעיות קשות בדיבור ובניידות, ונזקק לליווי ולהשגחה 24/7.

פרופ’ הילטון מילר, מומחה בקרדיולוגיה ששימש מנהל מעבדת הצנתורים באיכילוב – בדק את המקרה מטעם התביעה, וקבע בחוות דעתו, כי הגבר שוחרר מבית החולים עם רמות נמוכות מדי של INR– מדד המצביע על מידת היציבות בקרישת הדם. כאשר ה-INR ברמה נמוכה מהנורמה קיימת סכנה מוחשית להיווצרות קרישי דם – דבר המגביר בצורה משמעותית את הסיכון לאירועים מוחיים.

פרופ’ מילר קבע, כי הצוות הרפואי חרג מהנורמות המקובלות ברפואה, ורשם לחולה טיפול בתרופת ה’קומדין’ – תרופה שאיננה מתאימה למצב שכזה.

פרופ’ מילר טוען עוד, כי הרופאים היו חייבים לטפל באיש ב’קלקסן’ – תרופה התורמת לייצוב קרשיות הדם, אשר טיפול בה היה מונע בסבירות גבוהה את האירוע המוחי הקשה ממנו סבל הגבר, וכן את הנכות הרפואית והתפקודית הקשה שממנה הוא סובל היום.

בשל כל אלה, הגיש עו”ד גלבוע תביעה לפיצויים במיליוני שקלים נגד משרד הבריאות המפעיל את בית החולים רמב”ם בחיפה.

התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות