ליצמן צעק ‘גיוועלד’ על חילול שבת, אבל נציגו יושב בקואליציית חולדאי

אריה ריבקינד
|
כ"א שבט התשע"ט / 26.01.2019 22:57
סגן שר הבריאות תקף את אביגדור ליברמן: “עצוב ואף מרתיח, התנהגות פוליטיקאים חסרי אחריות, העושים שימוש פסול, בפגיעה בערכי הדת והמסורת לצרכים פוליטיים, בניסיון עלוב לגריפת קולות בבחירות הקרובות”

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן פרסם במוצאי השבת הודעה בעקבות העבודות שבוצעו ב’גשר יהודית’ בנתיבי איילון בתל אביב, במהלך השבת.

“ביצוע עבודות בגשר יהודית בעיצומו של שבת קודש מהווה פגיעה קשה במסורת ישראל, תוך זלזול ברגשות מאות אלפי שומרי מצוות, ומנוגד לסטטוס קוו בישראל”, אמר ליצמן. “אני מוחה על כך בתוקף בשם רוב מוחלט של אזרחי ישראל הרואים בשמירת השבת ערך עליון לאורך הדורות”.

ליצמן איים: “מצב זה בו קדושת השבת כיום המנוחה הלאומי נדרסת בפרהסיה בידי בג”צ ועיריית ת”א ללא צורך אמיתי – לא יימשך”.

הוא הבטיח: “מתוך מחויבות ערכית לשמירת צביונה היהודי של המדינה, תפעל הנציגות החרדית לעגן בחוק ובהסכמים קואליציוניים את הצורך במניעת חילולי שבת בידי גופים ממשלתיים, בהתאם לסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים”.

הוא תקף את אביגדור ליברמן ואמר: “עצוב ואף מרתיח, התנהגות פוליטיקאים חסרי אחריות, העושים שימוש פסול, בפגיעה בערכי הדת והמסורת לצרכים פוליטיים, בניסיון עלוב לגריפת קולות בבחירות הקרובות”.

אלא שלמרות זעקות ה’גיוועלד’, נציג הסיעה המרכזית של יהדות התורה בעיריית תל אביב, נפתלי לוברט, ממשיך לשבת בקואליציה של רון חולדאי, למרות חילולי השבת המתגרים והצהלה של ראש העיר.

ח”כ יעקב מרגע צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “‏אחרי הפקרת ענייני הקודש בבית שמש וכניסת אגודת ישראל לקואליציה, הם מייללים על העבודות בגשר יהודית בשבת וממשיכים לשבת בקואליציה של רון חולדאי”.