חולדאי: בשעה טובה I אזולאי: אנשים קטנים גאים ברמיסת שבת

גפני: "נעשה כל מאמץ ששבת לא תהפוך להיות יום שיפוצים של שונאי היהדות" • ליברמן: "רק נוכחות שלנו בממשלת הימין הבאה תוכל לעצור את יוזמות החקיקה המסוכנות של החרדים" • יו"ר ש"ס בתל אביב עקץ מהאופוזיציה את יהדות התורה: "אל תתנו לדרוך ולבזות את השבת הקדושה"
אריה ריבקינד
כ' שבט התשע"ט / 26.01.2019 20:48

העבודות על ‘גשר יהודית’ בשבת: הערב (מוצאי שבת), כביש 20, שהיה חסום במהלך היממה האחרונה ממחלף לה גווארדיה עד מחלף השלום לכיוון צפון, בגלל העבודות לבניית הגשר – נפתח לתנועת כלי רכב.

אביגדור ליברמן, יו”ר ישראל ביתנו, צייץ במהלך השבת: “כולנו אוהבים את השבת, אבל קדושת החיים היא מעל הכל. ולכן ישראל ביתנו תתנגד לכל שינוי חוקתי שלא יאפשר עבודות חיוניות בשבת”.

לדבריו, “רק נוכחות שלנו בממשלת הימין הבאה תוכל לעצור את יוזמות החקיקה המסוכנות של המפלגות החרדיות”.

‏ראש עיריית תל אביב רון חולדאי צייץ בשבת בבוקר תמונה מבניית הגשר – והתגרה: “גשר יהודית קום יקום. בשעה טובה”.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס הגיב לחילול השבת: “יחד עם רוב עם ישראל אני מצר על העבודות לבניית גשר יהודית בשבת קדש. נורא שבעתיים שדווקא בשבת שקראנו בעשרת הדיברות ‘שמור וזכור את יום השבת’, אנשים קטנים בעלי שיקולים זרים מתהדרים ברמיסת השבת, בהפרת הסטטוס קוו, והפרה בוטה של  זכויותיהם הסוציאליות של עשרות עובדים ומאבטחים”.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני: “השמחה לאיד של אלה שאיבדו כל צלם של יהדות, כשבכלל לא מדברים על הכרח שגם הוא לא נכון, אלא מדברים בשמחה על פגיעה כל כך קשה בשבת קודש – מאבדים כל זיק של יהדות ואינם ראויים להיות במערכת הציבורית בישראל”.

הוא הוסיף: “אנחנו נעשה כל מאמץ לתקן את החוק בעניין הזה על מנת ששבת לא תהפוך להיות יום שיפוצים של שונאי היהדות”.

ח”כ יעקב אשר: “כואב ומרתיח את הלב לראות כיצד עבודות בניית גשר בתל אביב נעשו תוך חילול שבת המוני בחסות העירייה ומשרד התחבורה. הדבר מקומם במיוחד כשמדובר בעיר שחרטה על דגלה בהקמתה את שמירת השבת בפרהסיה והתחשבות ברגשותיהם הדתיים של התושבים”.

הוא הוסיף: “הפיכת יום המנוחה ליום עבודה וקיום העבודות דווקא בשבת, מבלי לבחון חלופות לביצוע בזמנים אחרים, הם תוצאה של רמיסת ערך השבת ותפיסת עולם הרחוקה מערכי היהדות ועל כך אנחנו מוחים בכל תוקף”.

לדבריו, “להיטות יתר של ראש עיריית תל אביב לפגוע ברגשותיו של ציבור שומרי הדת והמסורת היהודית, דבקה גם בהחלטות שופטי הבג”ץ שאישרו את ביצוע העבודות דווקא ביום הקדוש ביותר”.

אשר הזהיר: “כפי שנוכחנו לראות בעשרות התקלות והכשלים שהתלוו לבניית הרכבת, גם בבניית הגשר אין ספק ששכרם יצא בהפסדם והשבת תתבע את עלבונה”.

יו״ר סיעת ש”ס בת”א וחבר מועצת העיר, נתן אלנתן, הגיב: ״אנו מוחים בתוקף על רמיסת השבת בראש חוצות. אסור שיימשך חילול השבת בפרהסיה ופגיעה בקדושת השבת. כמי שמייצג עשרות אלפי תושבים, חרדים, מסורתיים וחילונים, אני דורש בשמם להפסיק באופן מיידי את העבודות בגשר יהודית”.

אלנתן, שנותר באופוזיציה העירונית, איתגר את הקולגות מיהדות התורה שהוכנסו לקואליציה: “בנוסף אני פונה לחבריי מיהדות התורה שנכנסו לתוך הקואליציה של רון חולדאי – אנא אל תתנו יד שבמשמרת שלכם העירייה תהיה שותפה לחילול השבת האדיר הזה. אל תתנו לדרוך ולבזות את השבת הקדושה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות