מקלב: “אם שמים תמונה של ליבני או זנדברג, זה מה שחשוב במדינה?”

אריה ריבקינד
|
י"ח שבט התשע"ט / 24.01.2019 19:07
ח”כ מקלב תוקף את הקמפיין של מר”צ נגד הדרת פוליטיקאיות על שלטי חוצות בבני ברק ואת המחלוקות במפלגת העבודה • “מחלוקות בין איתן כבל לאבי גבאי – זה מה שצריך להיות מהות הבחירות?”

ח”כ אורי מקלב תקף היום (חמישי) בכנס איגוד השמאים במושב יקום, את הקמפיין של מפלגת מרצ נגד הדרת פוליטיקאיות משלטי חוצות ואת העימותים במפלגת העבודה.

“הנבחרים צריכים להיבחר על פי הנושאים המהותיים, מחלוקות בין איתן כבל לאבי גבאי זה מה שצריך להיות מהות הבחירות? הנושאים הצרכנים שחשובים לכל אחד ואחד הם מה שצריכים להעסיק אותנו”, אמר מקלב.

הוא הוסיף: “לא ראיתי אף אחת מהמפלגות מדברת על הפנסיה או הביטחון הכלכלי לעצמאים – זה כמעט לא בשיח”.

הח”כ מדגל התורה תהה: “התמונות של קמפיין הבחירות בבני ברק, אם שמים תמונה של ציפי ליבני או תמר זנדברג – זה מה שצריך להיות השיח? זה באמת מה שחשוב במדינה? זה באמת מה שמדאיג אותנו במדינה? על זה צריך להיות קמפיין הבחירות?”

כפי שדווח באתר חרדים 10, שדולת הנשים בישראל ופרופ׳ קרין נהון עתרו  לוועדת הבחירות המרכזית, נגד הדרת פוליטיקאיות משלטי החוצות בעיר בני ברק.

בעתירה מבקשות השדולה ופרופ׳ נהון מוועדת הבחירות לקבוע, כי מדיניות עיריית בני ברק וחברת השילוט ‘חוצות זהב’, המדירה נשים משלטי החוצות “בטלה, בכלל ובקשר לתעמולת בחירות בפרט”, וכי לעירייה “אין סמכות לשמש כצנזורית על תכני פרסום בשלטי חוצות, בכלל ובקשר לתעמולת בחירות בפרט”.

כמו כן, מבקשות העותרות כי ועדת הבחירות המרכזית תוציא צו המופנה לעירייה ולחברת השילוט “המורה להן שלא לאסור או להגביל, בכל צורה או דרך, פרסום של תעמולת בחירות מהטעם שמופיעה בה דמות או תמונה של אישה, באופן כללי, ומתמודדת באופן פרטני”.

במקביל, קמפיין של מפלגת מרצ מציג תמונות מחוקות של נשים מפורסמות על שלטי חוצות, במטרה להעביר מסר הקשור בהדרת נשים במרחב הציבורי.

הקמפיין כלל בין היתר גם את יעל ארד, המדליסטית האולימפית. אלא שהיא לא הייתה מרוצה מהשתתפותה בקמפיין – ודרשה להסיר את תמונתה.

משרד הפרסום ‘ראובני פרידן’ העלה בסופהשבוע קמפיין פרסומי גדול הקורא לאיחוד במחנה המרכז-שמאל. אלא שבשלט שהוצב באיזור בני ברק, נמחקה דמותה של ציפי לבני.