“בבני ברק מרגיש בבית”: איבראהים מהכפר הפלסטיני הפך לבחור ישיבה

אברהם הגיע לארץ כפועל פלסטיני לפני 11 שנה, התאהב בישראל וביהדות והפך לחרדי המתגורר בבני ברק • לפני כחודשיים הוא נתפס כשוהה בלתי חוקי וגורש ליו"ש • כעת הוא קיבל כעת אישור זמני לחזור לישיבה
חרדים 10
י"ח שבט התשע"ט / 24.01.2019 16:32

איבראהים, תושב כפר ערבי בדרום יו”ש, היה נער בן 14 כאשר הגיע לפני 11 שנים לעבודה בישראל, התאהב במדינה וביהדות, למד עברית, הצטרף ללימודים בישיבה חרדית – והחליף את שמו לאברהם.

אלא שלפני כחודשיים, אברהם – שסיפורו פורסם ב’חדשות 12′ –  נתפס במקרה על ידי המשטרה, ובשל היותו שוהה בלתי חוקי הוא הועבר לאחד המחסומים בשומרון.

בהמשך הוא נאלץ לחיות במסתור בפרדס תחת כיפת השמיים.  “אם אני מגיע הביתה זה גזר דין מוות. זו סכנת חיים”, הוא מסביר.

אברהם סבור כי הוא נמצא בסכנה תמידית ולכן חייב לשמור על דיסקרטיות בכל הנוגע למוצאו הפלסטיני. משפחתו לא יודעת דבר על זהותו החדשה, והוא מקפיד להוריד את הציצית בכל פעם שהוא עובר במחסום, מחשש שמישהו מהצד הפלסטיני יזהה אותו.

“אני צריך להוריד את הציצית לפני שאני עובר את המחסום”, הוא מספר. “יש הרבה פלסטינים שמסתובבים, יכולים לראות אותך, זה מסוכן”.

בעקבות התערבות של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו-רוקון, אברהם קיבל אישור שהייה זמני בארץ. בימים אלה הוא חזר להתגורר בבני ברק, כשעדיין מלווה אותו החשש התמידי מהאפשרות שיזהו אותו או שלא יקבל אשרת שהייה נוספת ויאלץ לעזוב שוב את ישראל.

“בבני ברק אני מרגיש בבית”, מספר אברהם לאוהד חמו, כתב ‘חדשות 12’. “אני קם בבוקר, עושה נטילת ידיים, מתפלל שחרית, מניח תפילין. מסיים לעבוד והולך לישיבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כפר ערבי
    25/01/2019 10:49
    עצוב
  1. זה מה שיש לו להגיד על העיר המיטונפת הזאת. לפחות אני לא לבד בדעה שמדובר בכפר מלא סוסים וחמורים, שמזכיר לפלסטיני המתגייר את הבית