לאחר מרדף רגלי: נעצר אברך חסידי מאלעד שתקף בחורים

חסיד ויז'ניץ מאלעד, מואשם בביצוע מעשים חמורים בבחורי ישיבות שנסעו לביתם בתום יום לימודים • לאחר שאחד הנפגעים זיהה אותו, המתינה ניידת בכניסה לאלעד • הנאשם ניסה להימלט, אך נלכד • בחקירה הודה: פגע לפחות ב-4, משום שחש דחפים לבצע המעשים
חרדים 10
י"ח שבט התשע"ט / 24.01.2019 15:47

תושב אלעד, חסיד ויז’ניץ בן 39, אב לשבעה ילדים, נעצר והואשם בביצוע מעשים חמורים בשני תלמידי ישיבה תושבי העיר החרדית, כאשר נסעו באוטובוס עם סיום לימודיהם בבני ברק.

בחקירתו הודה הנאשם כי אכן פגע בתלמיד ישיבה בן 15, אך באשר לפגיעה במתלונן בן 16 אמר כי אינו זוכר.

עם זאת, הוא התוודה בפני החוקרים כי אין זו הפעם הראשונה שהוא פוגע בנערים צעירים, וכי פגע לפחות בארבעה נערים. לדבריו, הוא חש דחפים לבצע מעשים חמורים בנערים, למרות שלדבריו הוא טופל בעבר.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד איריס פיקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז עולה, כי נער בן 15 עלה על אוטובוס בבני ברק בדרכו לעיר אלעד.

בתחנה הבאה עלה לאוטובוס תושב אלעד והתיישב לצידו של הנער. הנאשם עשה עצמו ישן והחל לבצע מעשים חמורים בנער שישב לצידו, למרות שהנער התנגד. כאשר המעשים לא פסקו, הנער קם ממקומו ועבר לשבת במקום אחר.

שבועיים לאחר מכן, גם במקרה זה בשעות הערב המאוחרות, המתין הנער יחד עם אחיו בתחנת אוטובוס ברחוב חזון איש בבני ברק, לאוטובוס קו 280 הנוסע לאלעד. לפתע זיהה הנער את האיש שפגע בו וסיפר על כך לאחיו – שצלצל מיד להוריו, ואלה הזעיקו את המשטרה, ששיגרה ניידת שהמתינה ברמזור הכניסה לאלעד.

הנאשם, שירד מהאוטובוס, הבחין בניידת ופתח בריצה לכיוון ראש העין, כדי להימלט מהשוטרים. במקום התפתח מרדף, החשוד נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה.

לאחר מעצרו התברר כי בשלהי חודש דצמבר 2018 או בתחילת ינואר 2019, באותו הקו ובאותה השעה לערך,  הנאשם פגע באותה דרך גם בנער בן 16 שעשה את דרכו באוטובוס לאלעד.

גם הפעם הנאשם ששם עצמו כישן החל לבצע בנער מעשים חמורים. הנער התנגד אך המעשה חזר על עצמו שוב. הנער לא נרתע, וביקש מבני זוג שישבו בסמוך אליו, מכשיר טלפון כדי לצלצל לאמו. בעקבות כך, הנאשם פסק ממעשיו.

לאחר מעצרו של הנאשם, זומן הנער בן ה-16 למשטרה, שם זיהה את הנאשם בתמונות של אנשים שהוצגו בפניו.

הפרקליטות ביקשה מבית משפט השלום בפתח תקווה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, וזאת בין היתר על בסיס הודאתו כי הוא עשה זאת מספר פעמים וכי קשה לו להתגבר על יצרו.

פרקליטו עו”ד יהודה פריד ביקש, לעומת זאת לשחררו בתנאים מגבילים, בנימוק כי מדובר בעבירות ברף הנמוך, וכי העובדה שהנאשם הודה מיד בעבירות ואף שיתף את החוקרים במעשים נוספים שביצע מעידים על הכרתו בחומרת המעשים.

השופט קיבל את הטיעונים והנאשם שוחרר למעצר בית מלא בבית אביו בבני ברק, עד להחלטה אחרת של בית המשפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פני הדור כפני הכלב
    27/01/2019 10:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שראש עיר משחרר פושעים בגלל היותם חסידים לא יהיה סוף לדברים האלה אלוקים ינקום וישלם להם כגומלם