מכה לגלעד שרון: לא יוכל להתמודד בפריימריז של הליכוד במחוז הנגב

בית הדין העליון של התנועה דחה את העתירה שהגיש שרון בדרישה לאפשר לו להתמודד בפריימריז - על המשבצת המשוריינת לנציג מחוז הנגב • חבר בית הדין: נתניהו רשאי היה גם לשקול שיקולים הנוגעים לחלקו של גלעד שרון בתכנון ההתנתקות
אריה ריבקינד
י"ח שבט התשע"ט / 24.01.2019 12:56

שלושת דייני בית הדין העליון של תנועת הליכוד דחו היום (חמישי) פה אחד את עתירתו של גלעד שרון, נגד ההחלטה שלא לקצר עבורו את פרק הזמן הנדרש לחברות במפלגה, כך שיוכל להתמודד בפריימריז.

שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ביקש להתמודד בפריימריס במפלגה על המשבצת המשוריינת לנציג מחוז הנגב ברשימה לכנסת, אולם חסרים לו שלושה חודשים, כפי שנדרש לפי חוקת המפלגה.

ההחלטה היא ניצחון עבור ד”ר שלמה קרעי, שומר מצוות ותלמידו של ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’, הגר”מ מאזוז.

בית הדין קיבל את עמדת מנהלת התנועה, לפיה התקבלה החלטה עקרונית של ראש התנועה בנימין נתניהו ויו”ר המזכירות השר חיים כ”ץ, לפיה לא יינתנו אישורים לקיצור פרק הזמן המינימלי להתמודדות למי שמתכוונים להתמודד בפריימריז במחוזות.

נשיא בית הדין, עו”ד מיכאל קליינר, כתב: “אכן בעבר אושרו קיצורי פז”מ במחוזות, למועמדים בעלי מעמד ציבורי כמו הכלכלן ד”ר שלמה מעוז וכוכב הכדורסל טל ברודי. אולם שינוי העמדה הליברלית הגורפת שהיתה נהוגה בעבר בנוגע לקיצורי פז”מ החל כבר בבחירות המוניציפליות האחרונות, והוא אינו חורג ממתחם הסבירות. ודאי לא במידה המצדיקה שבית הדין יפקיע לידיו את הסמכות הנתונה על פי החוקה בידי ראש התנועה”.

חבר בית הדין, עו”ד יצחק בם, ציין בחוות דעתו כי נתניהו רשאי היה גם לשקול שיקולים הנוגעים לחלקו של גלעד שרון בתכנון ההתנתקות.

“עברו הפוליטי והציבורי של המועמד והיותו שותף פעיל לתכנון ועיצוב של אחד האסונות הקשים שניחתו על ישראל במאה ה-21 הנם שיקולים לגיטימיים שהיו”ר מוסמך לשקול בבואו לקבל החלטה האם להסכים לבקשתו לקיצור תקופת ההכשרה”, כתב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסבירו לו את הטעות
    24/01/2019 15:50
    דוס
  1. יותר מתאים שיתמודד על תפקיד יהודי של רשימה משותפת