זו הראייה נגד הנער החשוד: דנ”א שנמצא על האבן שפגעה בערבייה

מחר צפוי להיות מוגש כתב אישום נגד הנער מ'פרי הארץ', שנעצר בפרשת מותה של הפלסטינית עאישה ראבי • השופט: "הקטין מסר גרסה אשר יש בה לכאורה, ליתן הסבר מסוים לראיה המרכזית שנאספה בתיק"
חיים טוויל
י"ז שבט התשע"ט / 23.01.2019 17:23

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) ביממה את מעצרו של הנער היהודי הכלוא בשב”כ בחשד למעורבות בהריגת האישה הפלסטינית עאישה ראבי.

מחר צפוי להיות מוגש כתב אישום נגד הנער.

בידי השב”כ נמצאת דגימת DNA של הנער שאותרה על האבן בזירה שבה נהרגה הפלסטינית.

הנער בן ה-16, תלמיד ישיבת ‘פרי הארץ’ ברחלים, שותק בחקירתו.

השופט גיא אבנון כתב בהחלטתו: “הקטין מסר גרסה אשר יש בה לכאורה, ליתן הסבר מסוים לראיה המרכזית שנאספה בתיק, ממצאי דנ”א על גבי האבן שגרמה למותה של המנוחה”.

במהלך הדיון הפגינו פעילים במאבק למען עצורי פרשת רחלים מחוץ לבית המשפט, תחת הססמא ‘שב”כ, רדו מהעץ!’.

עורך דינו עדי קידר מארגון חוננו אמר בתום הדיון בבית המשפט:  “אם אתם זוכרים, לפני מספר ימים אמרתי וכיוונתי לכיוון הפרקליטות, לשם כיוונתי כשאמרתי שהיד תרעד והיא צריכה לרעוד.

“היום אני חושב שההחלטה של בית המשפט מלמדת שגם היד של בית המשפט רועדת, והוא רומז ברמז עבה לפרקליטות שעדיין שיקול הדעת נתון לה, ולמרות שהיא הציגה תשתית מסוימת שמאפשרת הגשת כתב אישום, אני רואה בכך החלטה טכנית, לאור טיב ההליך של הצהרת תובע, ובמקרה הזה הצהרת תובע שניה, שזה סוג של תקדים שלא זכור לנו שנים רבות.

“בית המשפט עשה עבודה רצינית, יסודית ומעמיקה. הוא שקל לשחרר את הקטין בכובד ראש, ובסופו של דבר לנוכח טיב ההליך, הוא סבר שזה לא העת והזמן, שכן מחר יוגש כתב האישום והדברים ידונו לפתחו של בית המשפט המחוזי.

“פנינו לבית המשפט המחוזי, ואולי עוד לפני כן פנינו שוב לפרקליטות המדינה ולגורמי המשטרה והשב”כ, ששוב יפעילו את שיקולי הדעת שלהם.

“לטעמנו, המציאות שתהיה לאחר הגשת כתב האישום תהיה מציאות בלתי אפשרית. אני חושב שהתיק הזה, אם הוא ילך לכיוון הקטין הזה, יווצר מצב שבו התיק הזה לא יפוענח, וימשכו פה מספר שנים לא מבוטלות שבעצם כל הנוגעים בדבר יטילו ספק באשמת הקטין, ומי שיסבול בכל התקופה הזו זה דווקא הוא, שהראיות לא מצביעות כרגע באופן חד משמעי שמדובר בו, שהוא מסר את גרסתו ושלטענתו הוא חף מכל פשע”.

עו”ד אמיר ברכה מארגון חוננו: “במקרה שאינני זוכר כמוהו, התקיים היום דיון בהצהרת תובע שניה במספר, דבר שמלמד כשלעצמו שגם הפרקליטות איננה שלמה כלל ועיקר עם ההחלטה להגיש כתב אישום.

“לאור התפתחויות בחקירה עלתה על השולחן שאלת שחרורו למעצר בית בתנאים מגבילים. השופט הורה לפרקליטות לשקול לעומק את שאלת הגשת כתב האישום, שכן כתב אישום בעבירה כה חמורה כשעוצמת הראיות כה קלושה עלולה להסב נזק בלתי הפיך לקטין ולמשפחתו. אני מנצל את הבמה מכאן ופונה לפרקליטות – אל נא תהי ידכם קלה על ההדק שכן מדובר בחיים ומוות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות