כדי לעודד את התחרות: המפעל ייצר מזון ללא גלוטן? יקבל מענקים

אריה ריבקינד
|
ט"ז שבט התשע"ט / 22.01.2019 18:31
המענקים יעודדו תחרות שתביא להגדלת מגוון המוצרים והוזלת מחירים בשוק המוצרים ללא גלוטן • ח”כ אשר: מודה לשר הכלכלה על הירתמותו למען ציבור חולי הצליאק

בעקבות פעילותם של ח”כ יעקב אשר ומירב בן ארי, ראשי שדולת הצליאק, משרד הכלכלה והתעשיה פרסם ‘קול קורא’ על חידוש מענקים למפעלים המייצרים מזון ללא גלוטן.

חברי הכנסת יעקב אשר ומירב בן ארי הקימו בכנסת את השדולה למען חולי הצליאק בכדי להביא להגברת המודעות הציבורית לנושא, ולקידום פתרונות שיקלו על חולי הצליאק את ההתמודדות עם הרגישות לגלוטן.

במהלך דיון רחב שהתקיים לפני חודשיים, בהשתתפות סגן שר הבריאות ובכירי משרדו, יחד עם נציגי ארגוני הסיוע לחולי הצליאק ובעלי מפעלים, הועלו מספר הצעות על מנת להוזיל את מחירי המזון ללא גלוטן ולהביא פתרון אמיתי עבור הציבור שאינו צורך מוצרי מזון המכילים גלוטן.

בעבר ניתנו מענקי סיוע למפעלים המייצרים מזון ללא גלוטן, אך הם הופסקו בשנתיים האחרונות.

חברי הכנסת אשר ובן ארי דרשו במעמד הקמת השדולה להחזיר את מענקי הסיוע הממשלתיים כדי לעודד את התחרות ולהגדיל את מגוון המוצרים המיוצרים ללא גלוטן.

כאמור, בעקבות פעילותם, מפרסם בימים אלו משרד הכלכלה והתעשייה ‘קול קורא’, מסמך רשמי של המשרד, המודיע על חידוש נוהל הסיוע למפעלים המייצרים מזון ללא גלוטן, כדי לעודד תחרות שתביא להגדלת מגוון המוצרים והוזלת מחירים בשוק המוצרים ללא גלוטן.

ח”כ יעקב אשר בירך על פרסום ה’קול קורא’ וחידוש המענקים לעידוד התחרות והודה לשר הכלכלה אלי כהן על הירתמותו למענם של חולי הצליאק בישראל וההכרה החשובה בצרכיהם.

אשר הוסיף, כי מדובר בצעד ראשון מבין שורת הצעדים הנדרשים בדאגה לזכויות הציבור שנמנע מלצרוך גלוטן והקלה על אורח חייו.

ח”כ אשר גם הודה לח”כ מירב בן ארי על יוזמתה ועמידתה בראשות השדולה, ועל פעילותה הרבה מול משרד האוצר והגורמים המקצועיים לרווחת חולי הצליאק בהשגת תקציבים והעלאת המודעות הציבורית לנושא.