האם עד המדינה שלמה פילבר חושב שתפרו לנתניהו תיק?

ככל שנחשפים הפרטים סביב תיק 4,000 - בו מתכוון ככל הנראה היועץ המשפטי להגיש כתב אישום על עבירת שוחד נגד נתניהו - הולכים ומתרבים סימני השאלה • האם נתניהו היה אמור להתייעץ עם מנכ"ל משרדו ומדוע הפרקליטות הדליפה שהיא תסתדר בלעדי עד המדינה
חרדים 10
ט"ו שבט התשע"ט / 21.01.2019 19:50

 1.

ככל שנחשפים הפרטים סביב תיק 4,000 – בו מתכוון ככל הנראה היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום על עבירת שוחד – הולכים ומתרבים סימני השאלה: האם לא הייתה תפירת תיק לנתניהו בפרשה?

העיתונאי אלי ציפורי, הפרשן הבכיר של ‘גלובוס’, כותב בטור בטור שפורסם ביום שישי,  כי גם עד המדינה בפרשה, שלמה פילבר, סבור שנתפר לנתניהו תיק.

בטורו מפרט ציפורי את לוח הזמנים של אישור עסקת המיזוג של בזק-יס, עסקה שעומדת במרכז תיק 4,000.

ניתוח מדוקדק של לוח הזמנים מוביל למסקנה, כי הדרג המקצועי היה בעמדה ברורה כי יש לאשר את העסקה, וכי ראש הממשלה בתפקידו כשר התקשורת, פעל – כפי שטען שוב ושוב – רק בהתאם להנחיות הדרג המקצועי.

ארבעה שומרי סף שונים אישרו את העסקה, טרם הגיעה לשולחנו של שר התקשורת, נתניהו, לחתימה.

ציפורי גם מעלה תהיות על הטענה לפיה נתניהו פיטר את מנכ”ל משרד התקשורת דאז אבי ברגר, מתוך רצון כביכול להיטיב עם אלוביץ’, בשעה שבפועל במשך 7 חודשים שירת ברגר תחת נתניהו בתפקיד המנכ”ל.

ציפורי חושף גם, כי עדותו של ברגר, שהמשטרה והפרקליטות הפכו אותו ל”גורם מקצועי” שהתנגד למיזוג בזק-יס ונתניהו עקף אותו לכאורה ולכן היטיב עם בזק –  כלל לא הייתה רלוונטית.

מסיבה פשוטה: לפי החוק והרישיון לשידורי טלוויזיה באמצעות לוויין שנתנה המדינה (משרד התקשורת) ל-יס, ברגר לא היה פקטור באישור המיזוג.

כלומר, לשר התקשורת אין חובת התייעצות עם מנכ”ל משרד התקשורת או בכיר אחר במשרד. חלה עליו חובת התייעצות רק עם מועצת הכבלים והלוויין, כמובן לאחר האישור של רשות ההגבלים העסקיים – ואת זאת נתניהו עשה.

2.

טענותיו הסדורות של ציפורי, מערערות את הוודאות שהציגה המשטרה בהמלצתה להעמיד לדין את ראש הממשלה.

אבי וייס, ניצב משנה בדימוס, כותב זה שנים רבות על ענייני תקשורת ובקי מאוד ברזי המשרד. במשך חודשים ארוכים הוא צולל לפרטי הפרטים של ההחלטות שהתקבלו בנוגע לבזק, ומפרסם את מסקנותיו באתר ‘טלקום ניוז’ שבבעלותו.

לפני כשבועיים התרחשה מיני דרמה בתיק 4000, שעשתה רעש קטן מהראוי לה. הדרמה התרחשה כאשר צייץ וייס את הפרק שלו על תפירה של תיק לנתניהו, ומי פיברט אותה – כלומר סימן את הציוץ כאהוב עליו?

לא אחר מאשר עד המדינה שלמה פילבר.

לא עברו כמה ימים ואחד מ”פרשני” הטלוויזיה, כלומר מדוברי הפרקליטות, אמר שאפשר יהיה להסתדר בלי עדותו של פילבר.

“אז מה יש לנו כאן?”, תוהה ציפורי. “יש לנו עד מדינה שאוהב מאוד כתבה על תפירת תיק לנתניהו ומתעקש לאורך כל הדרך שמדיניותו כלפי בזק הייתה מקצועית וללא רבב, ופרקליטות שכביכול מדליפה שהיא תסתדר בלעדיו”.

ציפורי אומר כי הוא “מקווה מאוד שלא יתברר שהמשטרה והפרקליטות, ברוב להיטותם להרשיע את נתניהו, מיהרו לקנות חתול בשוק – עד המדינה פילבר, אולי מתוך רצון לייצר מומנטום תקשורתי בפרשה. מומנטום בהחלט היה, השאלה אם יש גם עובדות.

“פילבר חושב שלא, ולא רק הוא”, מסכם ציפורי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חקרירות
    21/01/2019 20:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בושה למדינה