מצבה של ‘סלקום’ קשה: המנכ”ל רוצה לשלוח הביתה כ-250 עובדים

שייע קליין
|
ט"ו שבט התשע"ט / 21.01.2019 17:28
במכתב ששלח מנכ”ל סלקום לעובדים הוא הסביר: הסיבה למהלך היא התחרות הגבוהה בשוק התקשורת, שהובילה את סלקום להפסדים ב-2018 • ההסתדרות מתכוונת להכריז על סכסוך עבודה

מנכ”ל חברת התקשורת סלקום, ניר שטרן, הודיע היום (שני) על כוונת החברה לפטר 250 עובדים, כ-5% מכוח-האדם.

במכתב ששלח לעובדים הסביר שטרן כי הסיבה למהלך היא התחרות הגבוהה בשוק התקשורת, שהובילה את סלקום להפסדים במהלך שנת 2018. “כידוע לכם, אנו פועלים בשוק הסלולר בסביבת תחרות מוגברת. ברבעון השני לשנת 2018 דיווחנו על הפסד של 37 מיליון שקל. גם תוצאות הרבעון השלישי של 2018, משקפות מגמה של המשך השחיקה ורווחיות אפסית.

“לאור המשך התחרות הגבוהה הצפויה בשנת 2019, והרגולציה המכבידה צמצמנו בחודשים האחרונים, כמעט לחלוטין, הוצאות בחברה שאינן מוגדרות כהכרחיות. לצערי למרות המאמצים שכולנו משקיעים וכל המהלכים שאנו מבצעים, עלינו לבצע מהלכי התייעלות נוספים”.

המנכ”ל ציין עוד, כי נבחנו כמה חלופות לפיטורים, כגון שלילת הטבות רווחה מהעובדים, אך כל הניסיונות להגיע להסדר כשלו במגעים שנוהלו עם ועד העובדים.

במכתבו, כתב המנכ”ל: “חשוב לי להדגיש כי כל עוד מצב החברה איפשר זאת, יכולנו לצאת לנופשים וליהנות מתקציבי רווחה מוגדלים, אבל כולנו מבינים שהזמנים השתנו, ולצערי מה שיכולנו להרשות לעצמנו בעבר, איננו יכולים עוד לאפשר היום. אני מאמין וכולכם וודאי תסכימו איתי, שבעת הנוכחית אפשר וצריך לנהוג אחרת. אני מודיע לכם כאן כי החלטתי ששכרי ושכר חברי ההנהלה יופחת בצורה משמעותית”.

“לפני שאפילו עובד אחד מאבד את מקום עבודתו, אפשר וצריך לצמצם חלק מתקציבי הרווחה הגדולים. לפני שאפילו עובד אחד מאבד את מקום עבודתו, אפשר וצריך לוותר על עדכוני השכר בתקופה הקרובה. זה הדבר המתבקש והראוי לפני שמפטרים עובדים וכך הייתי מעדיף שננהג. ההנהלה והוועד שותפים לרצון להימנע מפיטורי עובדים, אך לצערי אנו חלוקים בנוגע לשאלה איזה תקציבים יש לעצור השנה.

אני מבהיר כי בכוונתי להמשיך לקיים דיאלוג פתוח עם יו”ר הוועד במטרה להגיע לפתרון מוסכם שגם ידאג לרווחת עובדי החברה, גם ייתן מענה לצורך לבצע התייעלות בחברה ומעל הכל ימנע פיטורי עובדים”.

בעקבות הודעת המנכ”ל, הודיע יו”ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כי בכוונתו להכריז על סכסוך עבודה בסלקום.

יו”ר ועד עובדי סלקום כתבה אל עובדי החברה כבר בשבוע שעבר: “אני מנהלת עם המנכ”ל דיונים לא פשוטים ומדירי שינה ממש; הדו”חות עד כה מבשרים על הפסד משמעותי ב-2018”.