לא פראייר: מדוע המשטרה תפצה את ח”כ יהודה גליק ב-13,500 ש”ח?

בית המשפט מתח ביקורת על המשטרה וקבע כי היא לא עמדה בחובתה לספק הסבר להתנהלות שלה כלפי גליק • בית המשפט גם דחה את טענות מפקד הר הבית כי גליק ביצע פרובוקציות: "לא יכלו להצביע ולו על אירוע מצולם אחד המבסס את טענתם"
חיים טוויל
ט"ו שבט התשע"ט / 21.01.2019 17:20

בית משפט השלום בירושלים קבע כי משטרת ישראל מנעה מיהודה גליק לעלות להר הבית, תוך התרשלות שגרמה לפגיעה בזכויותיו.

בפסק הדין מתח בית המשפט ביקורת על המשטרה וקבע כי היא לא עמדה בחובתה לספק הסבר להתנהלות כלפי גליק – וכי “היעדר הסבר מספק מעלה חשש לשרירותיות ביחס המשטרה כלפי התובע”.

ההחלטה גם ביקרה את התנהלות מפקד מרחב דוד דאז, תת ניצב אבי ביטון, שלו היתה אחריות על הפגיעה בזכויותיו של גליק.

ביטון מונה לאחרונה למפקד מרחב השרון במשטרה.

כתב התביעה עסק בשבעה מקרים בהם נמנעה עלייתו של גליק להר, וזאת לאחר שהמשטרה התחייבה בבג”ץ כי תאפשר לו לעלות להר הבית, וכי תרחיק אותו מהמקום רק לאחר שתתן לו זכות להשמיע את דבריו בהליך שימוע.

כעת, בית המשפט קבע כי בחמישה מקרים הוכיח גליק שהמשטרה התרשלה ופגעה בו.

במסגרת ההליך טען תת ניצב אבי ביטון כי גליק עורר פרובוקציות על הר הבית, אולם בית המשפט דחה טענה זו. “המשטרה ותת ניצב ביטון לא יכלו להצביע ולו על אירוע מצולם אחד המבסס את טענתם הכללית לפרובוקציות”, קבעה השופטת.

היא הוסיפה כי בשל העובדה שמאז האירועים חל שינוי משמעותי בהתנהלות המשטרה בהר הבית ובשל תפקידו הנוכחי של גליק כחבר כנסת, כשהוא “יכול להשפיע על המדיניות וההתנהלות בהר הבית במסגרת התנהלות ציבורית ופוליטית”, הסתפק בית המשפט בפיצוי בסך של 7,500 שקלים וכן תשלום שכר טרחת עו”ד על סך 6,000 שקלים.

ח”כ יהודה גליק מסר בתגובה: “במדינה דמוקרטית גם משטרת ישראל מחוייבת לנהוג בהתאם לחוק ואינה יכולה לנהוג בהפקרות, תוך דריסת זכויות אדם של אזרח שאינו מוצא חן בעיניה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות