אחרי חמש שנות בצורת: ילדי הגולן הודו לקב”ה במאגר שמתפוצץ ממים

מאגר 'בני ישראל', מאגר המים המלאכותי הגדול ביותר בגולן, המכיל בימים כתיקונם כשבעה מיליון קוב מים, הכיל בראשית החורף פחות מ-150 אלף קוב מים • שלושה חודשים אחרי, מאות מתושבי הגולן הגיעו להודות על גשמי הברכה שמילאו את המאגר עד אפס מקום
שלמה בן חיים
ט"ו שבט התשע"ט / 21.01.2019 16:22

לפני כשלושה חודשים – בז’ בחשוון – התכנסו מאות מילדי הגולן לעצרת תפילה ובקשת גשמים בעקבות הבצורת ארוכת השנים שייבשה את הנחלים, הכנרת ואת שאר מאגרי המים בצפון.

היום (טובו בשבט), לאחר הגשמים העזים שפקדו את הארץ, הזרימות היפות בנחלים, והצורה המופלאה בה התמלאו מחדש מאגרי המים – התכנסו שוב תושבי הגולן והילדים לתפילת הודיה על שזכו לגשמי ברכה.

לאירוע תפילת ההודיה שהפיקה מדרשת הגולן הגיעו עשרות מבוגרים, בני נוער ותלמידים מכל האזור.

בזמן שהקהל הבוגר השתתף בשיחה של רב הישוב חיספין הרב אהרון אייזנטל, נהנו התלמידים והילדים מהצגה על סיפורו של נקדימון בן גוריון שהתפלל לגשמים בזמן בצורת בשביל עולי רגלים, וזכה שנעשה לו נס.

לאחר השיחה וההצגה, התכנסו כלל האורחים לתפילת הודיה על שפת מאגר בני ישראל הסמוך למדרשת הגולן.

מאגר ‘בני ישראל’, מאגר המים המלאכותי הגדול ביותר בגולן, מכיל בימים כתיקונם כשבעה מיליון קוב מים. בראשית החורף, לאחר שנות הבצורת הארוכות, המאגר הכיל פחות מ-150 אלף קוב מים, כאשר קו המים נסוג מאות מטרים לאחור ממיקומו הרגיל.

היום, לאחר הגשמים העזים שפקדו את הצפון, המאגר מלא עד אפס מקום על אף השאיבות הרבות.

רכז ההדרכה של מדרשת הגולן, רתם שמאי: “בתחילת החורף נותרו במאגר שרידי מים מעטים וכעת אנו עומדים בפני מאגר מים מלא עד אפס מקום. אם בבקשת הגשמים ראינו את הבצורת הגדולה, את המאגר היבש וחשנו את חסרונם של המים, אז היום, מול מאגר מלא עולה בנו ההודיה באופן טבעי בתפילה לקב”ה. אנחנו מודים על הגשמים הרבים, על ההצלה הגדולה לחקלאות באזור ובארץ ועל החיים הטמונים בגשמי ברכה”.

גולן

העץ בימי הבצורת. צילום: תמר גלבוע, עמותת רוח הגולן

גולן

העץ לאחר ירידת גשמי הברכה. צילום: תמר גלבוע, עמותת רוח הגולן
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות