‘דגל’ עונה למתקפה של ש”ס: “לא הופר הסכם כי לא היה”

אחרי המתקפה של ש"ס על 'דגל', בגלל כניסת הליטאים לקואליציה בבית שמש, והטחת האשמות על "בגידה" - ב'דגל' עונים • "הרבנים החליטו להשתלב בקואליציה מבלי לגרוע או לקחת דברים או תפקידים שהיו מיועדים לשס" • "ההסכם היחיד היה תמיכה בראש העיר לשעבר"
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשע"ט / 21.01.2019 15:53

הקרב בין ‘דגל לש”ס בבית שמש: אחרי שתנועת ש”ס האשימה אמש את הסיעה הליטאית בבגידה ובהפרת סיכומים בין שתי הסיעות, כאשר חתמה על הכם כניסה לקואליציה של עליזה בלוך  – מפרסמת היום בצהרים (שני) ‘דגל’ הודעה רשמית בה טוענת הסיעה, כי “לא הופר הסכם כי לא היה הסכם”.

בהודעה נאמר: “לצערנו אנחנו נאלצים להגיב על טענות להסכמים או מחוייבויות כאלה ואחרות שלא היו ואשר נטען שמונעים מדגל התורה להיכנס לקואליציה בבית שמש”.

לטענת הסיעה הליטאית, “ההסכם היחיד שהיה בבית שמש הוא הסכם משולש של כלל הסיעות החרדיות לתמיכה בראש העיר לשעבר ר’ משה אבוטבול – הסכם שלצערנו הופר. דגל התורה וסיעת ש”ס שפעלו לפי ההסכם מצאו עצמם במצב אחר – ללא הבנות והסכמות מול ראשת העיר שנבחרה, ובנחיתות פוגענית כלפי ציבור הבוחרים”.

ב’דגל’ מבהירים: “בעקבות כך ננקטו מספר פעולות משותפות בין דגל התורה לש”ס בנושא הכניסה לקואליציה. גם במו”מ סביב כניסת דגל התורה לקואליציה היו הסיעות מתואמות באותו ציר הזמן, ומשהתברר כי היו הבטחות ומחויבויות בין השאר גם בעניין תפקידים הבכירים למפלגות האחרות, מצאו לנכון סיעות דגל התורה וש”ס כל אחד בנפרד שלא להיכנס לקואליציה”.

ב’דגל’ מוסיפים: “לאחר הקמת הקואליציה, ולאחר זמן, הוחלט על ידי רבני דגל התורה, לאור ההבנות אליהם הגיעו, להשתלב בקואליציה העירונית מבלי לגרוע או לקחת דברים או תפקידים שהיו מיועדים לסיעת ש”ס במהלך המו”מ”.

בסיעת הליטאית מדגישים: “דגל התורה מכבדת ההסכמים במקומות עליהם היא חתומה ואף מעבר לכך”.

אמש תקפה ש”ס, בהודעה רשמית, את ‘דגל התורה’. בהודעת ש”ס נאמר: “תנועת ש״ס רואה בחומרה רבה את התנהלות דגל התורה בבית שמש, אשר הפרה באופן בוטה את הסיכומים עמנו וניהלה בחשאיות מו״מ לכניסה לקואלציית בלוך, חרף כל ההתנגדות שהביעה כביכול”.

בש”ס הבהירו, כי “במהלך כל התקופה האחרונה, הוצע לש״ס כל התפקידים שהוצעו לדגל התורה ואף יותר מכך, אך לאור בקשת דגל התורה שנומקה בשל ‘ענייני הדת –  דחתה ש״ס את ההצעות ונשארה נאמנה לשיתוף הפעולה. גם כשנפוצו שמועות שדגל התורה מנהלים מו״מ מאחורי גבנו, הם דאגו להכחישם”.

אלא ש”השבוע התברר כי היו אמת בשמועות, ודגל התורה אכן נהגה בכפל פנים, ובגדה באמון שנתנו בה. למעשה חמור זה יהיו השלכות בעתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנו על אחוז החסימה!!! דרעי הבייתה!!!!! נמאסת!!!
    04/02/2019 04:09
    שסניק
  1. נמאסת!!!