יואב גלנט על גנץ: “עם צבא איכותי מאוד הגענו לתוצאה בעייתית”

השר יואב גלנט תוקף את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ על האופן בו ניהל את מבצע צוק איתן • על האיום האיראני על מערכה שתוביל לחיסולה של ישראל: "אני נזכר בדבריו של נאסר בשנת 1967"
חרדים 10
ט"ו שבט התשע"ט / 21.01.2019 11:23

בבוקר שאחרי התקיפה הישראלית בסוריה, שוחחה אילה חסון ב-103fm עם שר העלייה והקליטה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני יואב גלנט על האפשרות שנידרדר למלחמה במזרח התיכון.

בהמשך, שמעה חסון מהשר גלנט גם את דעתו על הרמטכ”ל החדש ועל רמטכ”ל קודם שנכנס לפוליטיקה לא מזמן.

“אני חושב שהתמונה הובהרה. לאחר שהיה ירי טיל לכיוון רמת הגולן צה”ל תקף בחזית רמת הגולן, ובמרחב דמשק. יש לנו מדיניות שהחלטנו עליה בקבינט בממשלה הנוכחית. אנחנו לא נאפשר להקים צבא איראני בסוריה, לא נאפשר פתיחת חזית חיזבאללה 2 בסוריה ולא נאפשר שהאדמה הסורית תהיה מקפצה לנשק מפר איזון של איראן לכיוון חיזבאללה.

“אנחנו עומדים על העקרונות האלה ואני חושב שצה”ל ומערכת הביטחון עובדים היטב”.

מה פשר שינוי מדיניות העמימות לדעתך?

“אנחנו צריכים להבין שמתקיים קמפיין שלם שכולל בתוכו פעולות גלויות וסמויות וכאשר אנחנו רוצים לדבר בגלוי עיניכם רואות זאת”.

ארבע חיילים סורים נהרגו. המסר לכיוון איראן או לא לסוריה?

“אין לנו מלחמה נגד סוריה כל עוד זה תלוי בנו וכל עוד לא נותקף. אנחנו לא מוכנים שטהרן תשתלט על המרחב הסורי ותפתח כאן חזית נוספת בדומה למה שקורה בלבנון. לשמחתנו ארה”ב עומדת לצדינו וזה משמעותי. אף אחד בעולם לא רוצה את האיראנים בסוריה, כולל המדינות האירופאיות והמדינות הערביות הסוניות”.

אתם סומכים על הרמטכ”ל החדש?

“אביב כוכבי הוא הקצין שהוכן בצורה הטובה ביותר לתפקיד הזה בדור האחרון. עבר את כל התפקידים הנכונים ומכיר היטב את הפעלת הכוח בעזה, ביהודה ושומרון ובצפון. מדינת ישראל קיבלה רמטכ”ל שאפשר לסמוך עליו”.

לרמטכ”ל הזה אתה מפרגן. אנחנו רואים שהסרטונים של גנץ מתייחסים לתפקודו כרמטכ”ל. 

“מדינת ישראל קיבלה הדגמה במבצע צוק איתן איך צבא איכותי מאוד מגיע לתוצאה בעייתית. מערכות באזורינו צריכות להיות קצרות איכותיות ולא יקרות בחיי אדם. המערכת הזו נמשכה 51 ימים ולא הצליחה להגיע להישגים כתוצאה מבעיית הנהגה צבאית-ביטחונית”.

ואין בעיה בהנהגה המדינית?

“הרמטכ”ל מקבל כל שנה את מיטב ילדינו ותקציב גדול מאוד, כ-51 מיליארד שקלים. זה צבא שב-18 יום הפך את מלחמת יום כיפור מהפתעה גמורה לניצחון מוחץ. שלא ילמדו אותנו איך מפעילים כוח”.

מפקד הצבא האיראני אומר שהם מוכנים למערכה המכרעת שתוביל לחיסולה של ישראל. יש לאזרחים סיבה לדאגה?

“אני נזכר בדבריו של נאסר בשנת 1967. בגישה שלי באופן בו אני עוסק כל חיי במערכת הביטחון הדברים מאוד פשוטים. אם מישהו מתכוון להרוג אותך, תתייחס לזה בשיא הרצינות. תבנה את כל היכולות שלך על מנת להתגונן ובמידת הצורך הקם להרגך השכם להורגו. אנחנו למדנו את הלקח של המאה הקודמת והקמנו מדינה שתספק הגנה”.

עברת לליכוד והתחלת לחטוף ולהחטיף לקראת הפריימריז. פעם היית ממלכתי ומאופק.

“אני מאוד ממלכתי ומאופק. זה שמישהו נותן כותרת על דברים עניינים שאני אומר ומכנה זאת התקפה… אני אומר את עמדתי. לא יכול להיות שדבר לא טוב יוצג כטוב ואנחנו נתיישר צבא שלם לאורך הסרגל הזה”.

נתפסת מוקלט בחוג בית בבנימין מדבר על מבקר המדינה לשעבר.

“זו פרשה שהיא כבר מאחורי, אני מסתכל עם הפנים קדימה אל אתגרי העתיד”.

אני קצת בקיאה בסיפור הזה ומקווה שיום אחד אוכל לפרסם את הדברים הללו שיטלטלו ויזעזעו כאן לא מעטים על איך אפשר לסחוט את גורמי אכיפת החוק על רקע פרשות. אני מקווה שניתן ביטוי לדברים יום אחד. עליך להבין שאם אתה רוצה להגיד משהו – תאמר אותו. אם אתה לא רוצה לומר משהו – אל תגיד אותו”.

“נסכם שבמדינה דמוקרטית לך מותר לומר מה שאת רוצה ולי מותר לומר מה שאני רוצה. מי שישפוט הוא הציבור בקלפי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות