צה”ל: איראן תכננה מראש ירי הטיל • איראן: “מוכנים לחיסול ישראל”

בתקיפת צה"ל הלילה הושמדו אמצעי לחימה משמעותיים של איראן בנמל התעופה של דמשק • דובר צה"ל: ההכנות לשיגור הטיל שיורט בצפון נמשכו חודשים, פעולה שתוכננה במטרה להרתיע אותנו • מפקד חיל האוויר האיראני צוטט באל ג'זירה: "מוכנים למערכה נגד ישראל שתוביל לחיסולה" I צפו
חיים טוויל
ט"ו שבט התשע"ט / 21.01.2019 10:35

לפחות ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפת צה”ל הלילה באזור דמשק. כך נמסר הבוקר (שני) ממשרד ההגנה הרוסי.

בהודעת משרד ההגנה של רוסיה נאמר עוד, כי מערך ההגנה האווירי של סוריה השמיד יותר מ-30 טילי שיוט ופצצות מונחות של ישראל.

הארגון הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי 11 בני אדם נהרגו בתקיפה.

דובר צה”ל מסר הבוקר, כי מטוסי קרב של צה”ל תקפו הלילה בשטח סוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני, וכן סוללות הגנה אווירית סוריות.

התקיפה נגד יעדי כוח קודס בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע אמש על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, מתוך כוונה לפגוע בצפון רמת הגולן.

הטיל יורט על ידי לוחמי ‘כיפת ברזל’.

במסגרת התקיפה הותקפו מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס בסוריה, ובהן: אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בשדה התעופה דמשק בין לאומי, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני.

במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים, על אף אזהרה ברורה שהועברה מישראל להימנע מירי זה.

בעקבות כך הותקפו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

“הירי אתמול היה מכוון לעבר אזרחים וחיילים”

דובר צה”ל תא”ל רונן מנליס מסר הבוקר, כי בתקיפה הלילה בסוריה הושמדו אמצעי לחימה משמעותיים של איראן בתוך נמל התעופה של דמשק וכי חלק מהתקיפות היו במתקנים איראניים.

“תקפנו מספר תשתיות רב של כוח קודס האירני מתקני אימונים מודיעין ומחסני נשק – אחד מהם גדול ומשמעותי מאוד בתוך נמל התעופה הבינלאומי של דמשק שיצר הרבה מאוד פיצוצי משנה – זה מעיד על כמות הנשק שהייתה שם”, סיפר תא”ל מנליס.

לדבריו, “איראן מנצלת את סוריה לפעילות שלה. הירי אתמול היה מכוון לעבר אזרחים וחיילים”.

הוא הוסיף:  “הטיל נורה מתוך שטח שמרוחק עשרות ק”מ מהגבול – אזור דמשק, בשטח שממנו התחייבו הגורמים שבו לא יפעלו האיראנים. הטיל היה טיל מייצור איראני תקני, נורה בידי איראנים וכל מטרתו הייתה לפגוע באזרחים ובחיילים”.

תקיפה בסוריה

צילום: דוצ

מנליס טען עוד: “האיראנים תכננו זמן רב את האירוע והוא היה מכוון לצפון הגולן, הן למטרות האזרחיות הנמצאות שם והן לעבר המתקנים הצבאיים. פעולה כזאת דורשת היערכות מוקדמת, זאת החלטה עקרונית מזה זמן לנסות ולהרתיע אותנו מלתקוף בסוריה”.

דובר צה”ל ציין: “האיראנים מנסים לשנות את דפוסי הפעולה של חיל האוויר וניסו להעביר מסר לישראל עם שיגור הטיל לעבר ישראל. הם תכננו את הפעולה זמן רב ויש פה שינוי בדפוסי ההתנהגות של כלל הגורמים באזור”.

 “אנו מוכנים למערכה המכרעת נגד ישראל”

כבתוך כך, כוחות צה”ל תיגברו הבוקר את הכוננות ברמת הגולן מחשש לאפשרות של תגובה מסוריה לתקיפה הישראלית הנרחבת הלילה.

רשת הטלוויזיה הערבית אל-ג’זירה ציטטה הבוקר איום של בכיר איראני שהופנה נגד ישראל בעקבות המתקפות הלילה.

“אנו מוכנים למערכה המכרעת נגד ישראל – שתוביל לחיסולה”, צוטט בדיווח מפקד חיל האוויר האיראני.

בעקבות האירועים, צה”ל הורה לסגור את אתר החרמון למבקרים וניסוי ההתרעה לבחינת כשירות מערך הצופרים שתוכנן להתקיים היום בגליל ובגולן – נדחה.

מעבר לסגירת האתר למבקרים, לא פורסמו הנחיות מיוחדות לתושבי הצפון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות