בג”ץ התעלם מלפיד: נתן לממשלה ארכה עד יולי לחוקק את חוק הגיוס

תשעה שופטים דחו את העתירות של יש עתיד, התנועה לאיכות השלטון והתנועה לשוויון בנטל • נענו לבקשה כי תוקפו של החוק יוארך עד סוף חודש יולי - בתום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה־21
חיים טוויל
י"ד שבט התשע"ט / 20.01.2019 17:45

סאגת חוק הגיוס: שופטי בג”ץ קיבלו היום (ראשון) את בקשת המדינה לדחות את חקיקת החוק – והעניקו ארכה עד ל-28 ביולי 2019.

ההחלטה התקבלה בהרכב של תשעה שופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות, שדחו את העתירות של מפלגת יש עתיד, התנועה לשוויון בנטל והתנועה לאיכות השלטון, נגד הארכת תוקפו של החוק.

בבקשה שהגישה הממשלה לבג”ץ נאמר: “בכדי לאפשר לממשלה החדשה שתוקם לאחר הבחירות הכלליות, כמו גם לכנסת ה־21, להידרש לסוגיה המורכבת, לבקשת ראש הממשלה ושר הביטחון ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה – מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הארכה נוספת של תקופת השהיית הצו המוחלט, כך שבטלותו בעקבות התיקון תיכנס לתוקפה ביום 28.7.19, בתום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה־21″.

הפעם האחרונה שבה בג”ץ אישר ארכה לממשלה היתה בתחילת חודש דצמבר. השופטים אפשרו לממשלה לחוקק חוק גיוס חדש עד ה-15 בינואר.

שר הביטחון לשעבר, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף את התנהלות הממשלה בגין הבקשה להאריך את תוקף החוק וכתב בשבוע שעבר: “אין גבול לתרגילים שממשלת נתניהו מוכנה לעשות, על מנת להפיל את חוק הגיוס של מערכת הביטחון לטובת חוק ‘אי הגיוס’ בנוסח החרדי”.

הוא הוסיף: “שוב הממשלה מתכננת לפנות לבג”צ על מנת לקבל ממנו ארכה נוספת והכל רק כדי ‘לתקוע’ את החוק שהבאתי ושעבר בקריאה הראשונה בכנסת. גם בתקופת הבחירות אין שום מניעה להעביר חוק זה, שקיבל את ברכת הצבא ואושר גם בכנסת. הכל התחמקויות, הכל ספינים ופשוט כניעה לחרדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא התעלם ולא כלום
    20/01/2019 18:42
    שאול א.
  1. לבג”צ לא נותרה ברירה בגלל הבחירות. מה שמפתיע כאן ואולי לא כשזה נוגע ללפיד הוא ההתנגדות שלו. מה הוא ציפה, שממשלת מעבר תעביר כעת חוק גיוס כשיש לה בסך הכל 61 קולות פוטנציאליים וגם זה בעירבון מוגבל?!