מטפל לשעבר ב’עצת נפש’ הורשע בגין מעשים חמורים שהושגו במרמה

ראובן ישראל וולצ'ר, פעיל מרכזי בארגון 'עצת נפש' ומטפל מטעמו לשעבר, הורשע בריבוי עבירות מעשה חמור בהסכמה שהושגה במרמה ובמעשה חמור בקטין • הצדדים יבקשו מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות
חיים טוויל
י"ד שבט התשע"ט / 20.01.2019 12:46

השופטת שרון לארי בבלי מבית משפט השלום בירושלים, הרשיעה היום (ראשון) את ראובן ישראל וולצ’ר, פעיל מרכזי בארגון ‘עצת נפש’ ומטפל מטעמו לשעבר, בריבוי עבירות מעשה חמור בהסכמה שהושגה במרמה ובמעשה חמור בקטין שמלאו לו 14 תוך ניצול יחסי תלות.

וולצ’ר  הודה במסגרת ההסדר כי בין השנים 2007-2012 – אשר בחלקם היה המתלונן קטין –  נפגש המתלונן עם הנאשם עשרות פעמים לצורכי טיפול. במהלך המפגשים יצר הנאשם תלות של המתלונן בו.

הנאשם הורה לו לבצע מטלות שונות – כגון לכתוב 40 דברים המעידים על כך שהוא גבר. כאשר המתלונן לא ביצע את המשימות לשביעות רצונו של הנאשם נהג הנאשם לצעוק עליו, להשפילו ולאיים עליו בהפסקת הטיפול.

במהלך המפגשים הציג הנאשם מצג כוזב בפני המתלונן וכן בפני מטופל נוסף – מתלונן ב’- כאילו המעשים החמורים שביצע בהם נדרשים לצורך הטיפול הנפשי, ביודעו שאין הדבר כן.

בעקבות מצגי השווא נתנו המטופלים את הסכמתם כי הנאשם יבצע בהם את המעשים החמורים.

עו”ד אור גבאי, מפרקליטות מחוז ירושלים: “הנאשם הודה והורשע בכך שניצל את מצוקתם של המטופלים אשר פנו לקבל את עזרתו. מדובר במערכת יחסים פוגענית אשר נמשכה שנים”.

לדבריו, העבירות “בוצעו בהזדמנויות רבות במהלך הטיפול בסדנאות, בבתי מלון ובקליניקה בביתו של וולצ’ר. לאחר בחינת מכלול הנסיבות כולל התחשבות בעמדת נפגעי העבירה, סוכם כי ככל שהנאשם לא ימצא מסוכן בהערכת מסוכנות וככל שישתף פעולה עם הליך טיפולי, יבקשו הצדדים מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר שיכלול וירוצה בעבודות שירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות