נתניהו תוקף את מנדלבליט: “מסע ציד, קוראים לזה ‘תפירת תיקים'”

אריה ריבקינד
|
י"ד שבט התשע"ט / 20.01.2019 00:03
ראש הממשלה תוקף את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להתראיין על חקירותיו ב’החדשות’: “חסר תקדים בתולדות המשפט הישראלי ומעלה סימני שאלה קשים” • “אפילו כתב ‘הארץ’ נאלץ להודות שנערך כאן מסע צייד”

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הלילה (מוצ”ש) בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות ריאיון שהעניק היועץ לחדשות 12 – על ‘הגילויים החדשים, הלבטים והרגע שבו הוחלט על חקירה פלילית נגד ראש הממשלה’.

“אפילו כתב ‘הארץ’ נאלץ להודות שנערך כאן מסע צייד”, כתב נתניהו. “מתברר שבמשך שנה המשטרה לא חקרה עבירות, אלא חיפשה עבירות נגדי. קוראים לזה ‘תפירת תיקים'”.

נתניהו הוסיף: “תוכנית כזאת שמשודרת ערב החלטה שהיועמ״ש אמור לקבל בענייני, מטרידה עוד יותר מהראיון המביך של אלשיך בתוכנית ‘עובדה’, ערב פרסום המלצות המשטרה”.

נתניהו הדגיש: “הבחירה לשתף פעולה עם תוכנית כזאת, בעיתוי כזה, היא חסרת תקדים בתולדות המשפט הישראלי ומעלה סימני שאלה קשים. יש לי דברים חמורים לומר על מה שראינו הערב ואומר אותם כשאחזור מהמסע המדיני לצ׳אד”.

נתניהו הציג בחשבון הפייסבוק שלו ציוץ של חיים לוינסון מ’הארץ’, שכתב: “צופה בכתבה של ‘מנדלבליט למקורביו’ בערוץ 2. התיאור שנמסר שם על תחילת החקירה מאוד מאוד מאוד מאוד מטריד. שנה עבדו עם רכילויות עד שהגיעו להדס קליין שסוף סוף הביאה חומר? לא היה שם שום מידע מבוסס שהגיע שהצדיק את גלגול החקירה?”.

נתניהו ימריא הלילה לביקור בן יממה בצ’אד שבאפריקה.

במסגרת הביקור יפגוש ראש הממשלה את נשיא צ’אד אידריס דבי שביקר לפני חודשיים בישראל, וצפוי להכריז שם על חידוש היחסים עם המדינה, שמרבית מאזרחיה מוסלמים.

הביקור צפוי לכלול קידום עסקאות ביטחוניות ומיזמים כלכליים.

בתוך כך, מחרתיים צפוי היועץ המשפטי לממשלה להיפגש עם עורכי דינו של נתניהו בנוגע לבקשתם לדחות את פרסום החלטתו בתיקי ראש הממשלה לאחר הבחירות.