דיווח: יוגש כתב אישום בתיק 4000 I הסנגורים: כתבות לא-עוינותֹ שוחד?

דיווח ב'החדשות': היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום בגין שוחד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000 • פרקליטי נתניהו: "מגוחך שלא כסף ולא מעטפות אלא קומץ כתבות לא עוינות בים של כתבות עוינות נגד ראש הממשלה באתר אינטרנט, נחשבות לשוחד"
אריה ריבקינד
י"ג שבט התשע"ט / 19.01.2019 18:40

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום בגין שוחד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000 – תיק בזק-וואלה. כך פורסם בחדשות 12.

על פי המידע שהגיע לידי ‘החדשות’, אנשים הבקיאים בהתקדמות הדיונים אומרים שנפלה החלטה.

לדבריהם, מנדלבליט אימץ את המלצת פרקליטת מחוז תל אביב למיסוי וכלכלה, עורכת הדין ליאת בן ארי, וצפוי לזמן את נתניהו לשימוע כבר באמצע החודש הבא ,ולהודיע לו כי הוא שוקל להעמידו לדין בתיק 4000 באשמת שוחד.

פרקליטי ראש הממשלה מסרו בתגובה: “ערב פגישה בין פרקליטי רה״מ ליועמ״ש אין מקום להדלפות שמטרתן לחבל בפגישה ולפגוע בזכותו של רה״מ נתניהו להישמע בצורה עניינית והוגנת.

“מגוחך שלא כסף ולא מעטפות אלא קומץ כתבות לא עוינות בים של כתבות עוינות נגד רה״מ באתר אינטרנט, נחשבות לשוחד”.

“לפי קריטריון זה, ידעו 43 שרים וח״כים שהצביעו בעד סגירת ‘ישראל היום’ בתמורה לסיקור אוהד מנוני מוזס, שהם צפויים להיות מואשמים בשוחד. וכך מעתה גם כל פוליטיקאי שקיבל סיקור אוהד. זה אבסורד שמערער את יסודות הדמוקרטיה”.

יהיה שימוע?

ביום חמישי זימן מנדלבליט את פרקליטי נתניהו לפגישה בנושא בקשתם לדחות את ההחלטה בתיקי נתניהו עד לאחר מועד הבחירות. במכתב שנשלח מלשכת היועץ נכתב כי גם במהלך מערכת בחירות אין מקום להשהות את הטיפול בתיקי חקירה נגד נבחרי ציבור או מועמדים שהועברו לטיפול הפרקליטות לאחר חקירה משטרתית.

במכתב המענה, הבהיר עוזרו הבכיר של מנדלבליט, ד”ר גיל לימון, כי תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה, שהחל עוד לפני ההחלטה להקדים את הבחירות, נמשך כסדרו ומתנהל כמתוכנן. “לאחר ההכרזה על קיום הבחירות ומועדן, אנו פועלים בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה מספר 1.1913 שעניינה ‘מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות'”, צוין במכתב שנשלח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות