חכם שלום נגד ריצה משותפת של שס יחד עם יהדות התורה

נשיא מועצת חכמי התורה מתנגד לאיחוד המפלגות החרדיות בריצה לכנסת ה-21 • בנו, הגאון רבי יעקב כהן, פרסם הבוקר: "מרן אאמו״ר שליט״א כבר הביע השבוע את דעתו באופן ברור נגד המהלך. ש"ס תמשיך בדרך עצמאית למען הציבור הספרדי כפי שהיה מיום הקמתה"
אריה ריבקינד
י"ב שבט התשע"ט / 18.01.2019 12:16

יוזמת האיחוד של המפלגות החרדיות נקברת? נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, מתנגד להצעה שסיעת ש”ס תרוץ במסגרת מפלגה חרדית מאוחדת יחד עם יהדות התורה.

בשם הגאון רבי יעקב כהן, בנו ונאמן ביתו של נשיא ‘המועצת’, נמסר: “כל מה שמפרסמים בשמי – שקר. מרן אאמו״ר שליט״א כבר הביע השבוע את דעתו באופן ברור נגד המהלך”.

הרב כהן הציג בהודעה את דבריו של אביו: “אמר כי הייחודיות של תנועת ש״ס אשר הוקמה בראשיתה להחזיר עטרה ליושנה ולרומם את הציבור הספרדי בחיבור בין בני התורה לעמך בית ישראל – זו הדרך היחידה שלנו וכך נמשיך, ותנועת ש״ס תמשיך ללכת בדרך עצמאית למען הציבור הספרדי כפי שהיה מיום הקמתה”.

הרב יעקב כהן, ביתר, נזר התלמוד

הגאון רבי יעקב כהן עם אביו, חכם שלום. צילום: יעקב כהן

מסקר ‘פאנלס פוליטיקס’ שנערך אתמול עבור אתר וואלה עולה, כי רשימה חרדית מאוחדת, בראשה יוצב השר אריה דרעי – תקבל 11 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, זהו בדיוק אותו מספר המנדטים שיקבלו שתי המפלגות באם יתמודדו בנפרד – ש”ס עם ארבעה מנדטים ויהדות התורה עם שבעה מנדטים.

לפי הסקר, 93% ממצביעי ש”ס בסקר הצהירו כי יצביעו לרשימה המאוחדת של שתי המפלגות, בעוד שרק 85% ממצביעי יהדות התורה יצביעו לרשימה כזו. שאר המצביעים מתלבטים.

הנתונים של הסקר מחזקים את החשש שהעלו לאחרונה גורמים ביהדות התורה, לפיו חלק מהציבור החסידי לא יצביעו אם תהיה רשימה מאוחדת.

יצוין, כי סגן השר יעקב ליצמן דורש שאיחוד חרדי להיות כולל גם את מפלגת ‘יחד’ של אלי ישי ואת ‘הפלג הירושלמי’, שמנהיגיו מכריזים לפי שעה כי לא ישתתפו בבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לשרי רוט
    18/01/2019 14:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. א. או שאת חלק מהספין ואז אין טעם שתמשיכי לקרוא
    ב.אם את מדברת רק מתוך פרשנות אז קבלי פרשנות מבוססת על העבר הלא רחוק {מונציפאלי}
    לאחר פסילת פינדרוס בבי”מ עו”ד עמית חדד לא נתן סיכוי לערער על הפסילה והקשר בין דרעי ליענקי הוביל למרות הייעוץ של העו”ד הבכיר להוציא הודעה שרב חיים ביקש מחדד שייקח את התיק וגררו דיון ועוד דיון עד הבחירות ממש וזו בדיוק הייתה המטרה לתת לאנשים תקווה וכמה שיותר שידברו על הנושא וכך שמרו על הבוחרים פונטצייאלים וכו וחסכו הרבה מודעות רחוב והרבה אדישים והתוצאה הוכיחה שזה הצליח
    לדעתי כל המטרה של הספין הזה זה כדי שאנשים לא יברחו ממה שבחרו פעם שזה דגל ושס