צפו: הפיצוץ של בית המחבל שרצח את ארי פולד הי”ד בצומת גוש עציון

כוחות צה"ל הרסו הבוקר בכפר יטא הסמוך לחברון את בית משפחת המחבל שרצח בחודש ספטמבר את ארי פולד הי"ד בצומת גוש עציון • המחבל, ח'ליל ג'בארין, בן 16, נעצר לאחר הפיגוע ונכלא
חיים טוויל
י"ב שבט התשע"ט / 18.01.2019 11:13

הבוקר (שישי), הרסו לוחמי צה”ל, בשיתוף מג״ב והמנהל האזרחי, את הדירה בכפר יטא בה התגורר המחבל חליל יוסף עלי גבארין אבו חמיד, שרצח את ארי פולד הי”ד בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון בחודש ספטמבר האחרון.

במהלך הפעילות התפתחו מספר הפרות סדר אלימות, בהשתתפות עשרות פורעים ערבים, שיידו אבנים לעבר לוחמי צה”ל.

הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים לכוחותינו.

ארי פולד הי”ד, אב לארבעה ילדים, בן 40, חבר כיתת הכוננות של אפרת, הסתער לעבר המחבל לאחר שנדקר ואף ירה לעברו, אבל בבית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע את מותו, לאחר שנפצע אנושות מדקירת המחבל.

המחבל חליל ג’בארין, בן 16, מהעיירה הפלסטינית יטא נורה על-ידי אזרח שעבר במקום ופונה לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה. מאז הוא כלוא בכלא ישראלי.

בית מחבל, ארי פולד הי"ד

בית מחבל, ארי פולד הי"ד

בית מחבל, ארי פולד הי"ד

לפי דיווח ב’החדשות’, בחקירת המחבל עלה כי לפני שביצע את הפיגוע בגוש עציון הוא התכוון לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה בחברון, אך כשהגיע לזירה נרתע מהכוחות הרבים באזור ולא הצליח להתקדם לתוך המבנה.

לאחר מכן שב על עקבותיו, לביתו. את הפיגוע הרצחני הוא ביצע יומיים לאחר מכן, כאשר הגיע בשעות הבוקר לצומת הגוש עם סכין בתוך תיק הגב שנשא. הוא החביא את הסכין בתא שירותים בקומה השנייה בסניף רמי לוי במקום. לאחר מכן יצא כשהסכין לא עליו.

במהלך השוטטות שלו במקום, עורר את חשדם של שני מאבטחים שערכו עליו חיפוש – אך לא מצאו דבר ושחררו אותו.

המחבל חזר לתא השירותים, הוציא את הסכין והמתין במקום דקות ארוכות, שבמהלכן חלפו על פניו עוד אנשים רבים. ואז, כשפולד הפנה אליו את גבו, הוא הוציא את הסכין – ודקר אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות