“הכל נעשה כדין” I המשטרה הודפת טענות על החקירה בפרשת אפי נווה

במשטרה לא מכחישים שחקירת אפי נווה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, נפתחה בעקבות חומרים שהועברו מגל"צ - לאחר פריצה לטלפון הנייד שלו: "כל פעולות החקירה הרלוונטיות נעשו כדין, בית המשפט אישר העיון בחומר" • הסנגור : "המכשיר הועבר לידי כתבת גל"צ שהלכה למומחה שפרץ"
יוני גרין
י"ב שבט התשע"ט / 18.01.2019 10:52

המשטרה הגיבה הבוקר (שישי) לדיווח לפיו החקירה נגד עו”ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, נפתחה בעקבות מידע שהעבירה כתבת גל”צ הדס שטייף – לאחר פריצה למכשיר הטלפון הסלולרי של נוה.

בהודעת המשטרה הבוקר נאמר: “מבלי לאשר או להכחיש דבר מן הנטען בפרסומים שונים לגבי דרך הגעת המידע אל רשויות האכיפה”.

במשטרה מציינים, כי “החקירה עוסקת אך ורק בבדיקת חשדות לעבירות פליליות על פי אותו מידע בקשר למינוי שופטים, ואיננה עוסקת בנושאים אחרים. בגלל רגישות החומר המשטרה והפרקליטות הגבילו עצמן בעיון בו”.

במשטרה הוסיפו: “כל פעולות החקירה הרלוונטיות נעשו כדין, תוך איזון בין האינטרסים השונים הנוגעים לעניין. החקירה מתנהלת באישור הגורמים המוסמכים, עם ליווי של פרקליטות מחוז מרכז ופיקוח של פרקליט המדינה, ומחמת הזהירות גם עם בקרה של בית המשפט אשר נתבקש לאשר פעולות חקירה שונות והוא שאישר עיון בחומר רגיש תוך הטלת מגבלות שונות”.

עורך דינו של נוה, בעז בן צור, התראיין אמש לחדשות 12 וטען כי הטלפון הסלולרי של נוה ובו עיקר הראיות נגד מרשו – הגיע בעבירה.

“מדובר במכשיר טלפון שנגנב”, אמר עו”ד בן צור. “אנחנו לא יודעים בידי מי. יש לנו השערות אבל את זה שהמשטרה תבדוק. המכשיר הועבר לידי כתבת גל”צ שהולכת למומחה שיפרוץ את מכשיר הטלפון ואת המידע מעבירים למשטרה. זה מעורר כמה שאלות מאוד נכבדות”.

נוה החליט להגיש תלונה במשטרה נגד גניבת הפלאפון, פריצתו ופריצה למחשב.

לדברי פרקליטו, העובדה שהפרקליטות אף העניקה לכתבת גל”צ חסינות מפני העמדה לדין, מעוררת מספר שאלות. “השאלה הראשונה היא קבילות. מה דינה של חקירה שמתחילה בחומר שהתקבל בעבירה? האם החקירה הזאת מזדהמת מטבעה לנוכח העבירה?

“יש גם את ההיבט הציבורי. האם יהיה נכון לקחת טלפון פרטי של אדם עם כל ההודעות האישיות, שהכל מצוי בידי גורם עיתונאי או בידי המשטרה? האם הדבר הזה הוא מהלך תקין?”, שאל עו”ד בן צור.

לפי דיווח ב’כאן’, במהלך החקירה הטיחו החוקרים בנוה שורה של התכתבויות מפלילות לכאורה בנוגע לקשר עם החשודות, שהושגו באופן לא חוקי באמצעות פריצה לטלפון הנייד שלו.

הוא החליט להשיב לשאלות לגבי ההתכתבויות, למרות הטענה שלא ניתן להשתמש בחומרים הללו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות