יו”ר הוועד ב’סלקום’ חושפת חשש כבד: מצבה של חברת הסלולר עגום

חרדים 10
|
י"א שבט התשע"ט / 16.01.2019 22:22
יו”ר ועד עובדי סלקום כתבה אל עובדי החברה: “אני מנהלת עם המנכ”ל דיונים לא פשוטים ומדירי שינה ממש; הדו”חות עד כה מבשרים על הפסד משמעותי ב-2018”

מכתב של יו”ר ועד עובדי סלקום אל עובדי החברה – שנשלח השבוע ופורסם  ב-TheMarker, חושף תמונת מצב עגומה – עם חשש כבד לעתיד עובדיה.

מיה יניב, יו”ר הוועד, כתבה לעובדים: “מצבה הפיננסי של קבוצת סלקום פחות טוב מבעבר, ואין דרך נעימה, עדינה או יפה לכתוב את זה, תקופה קשה ומאתגרת לפנינו. הדו”חות הכספיים עד כה מבשרים על הפסד משמעותי ב-2018”.

לפי מכתבה של יניב, היא מקיימת עם מנכ”ל החברה, ניר שטרן, דיונים “לא פשוטים ומדירי שינה”.

ב-TheMarker מציינים, עם זאת, כי ההפסדים שפורסמו עד כה אינם משמעותיים, אם כי תוצאות הרבעון הרביעי של החברה עדיין לא פורסמו. בסיכום שלושת הרבעונים, רשמה החברה הפסד של 29 מיליון שקל.

אלא שיניב, מדגישים ב-TheMarker חשופה לאווירה בחברה, ולתוכניות ההנהלה לגבי גורל העובדים.

שווייה של סלקום, שהיה נחתך משמעותית מאז רפורמת הסלולר של משה כחלון, שבמסגרתה ירדו בחדות מחירי הסלולר. הרפורמה הביאה לצניחה של כ-75% במניותיה, בשל ירידה משמעותית ברווחים. הדבר אף גרר גל פיטורי עובדים בחברות הסלולר השונות – פיטורים שאותם מזכירה יו”ר הוועד.

סלקום, שבשליטת דיסקונט השקעות (45%),  שבסוף 2010 היה שוויה כמעט 10 מיליארד שקל, נסחרת כיום לפי שווי של 2.36 מיליארד שקל, לאחר שאיבדה כ-40% ב-12 החודשים האחרונים.

מחברת סלקום סירבו להגיב ל-TheMarker על תוכן המכתב. לגבי האפשרות לפיטורים בחברה נמסר: “אנו לא מתייחסים לשמועות וספקולציות”.