הבית היהודי ולבני נמחקים, כולנו מתרסקת. ומה עם שס?

מסקר מנדטים נרחב במיוחד של מכון 'מדגם' עולה: הליכוד מקבל 32 ואחריו לפיד עם 14 מנדטים • 'התנועה' של לבני ו'הבית היהודי' - לא עוברות את אחוז החסימה • יהדות התורה - 7 • גבאי ממשיך להיות לא רלוונטי - עם 9 • בשל הפיצול בשמאל ובימין מתבזבזים כ-320 אלף קולות
אריה ריבקינד
י' שבט התשע"ט / 16.01.2019 20:49

מסקר מנדטים נרחב במיוחד שפורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חברת ‘החדשות’ עולה, כי הציבור ממשיך להתלכד מאחורי ראש הממשלה בנימין נתניהו – שמתחזק לעומת הסקר הקודם.

הסקר, אותו ערכו עבור ‘החדשות’ מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר מדגם, בשיתוף אייפנל, בקרב כ-1,000 נשאלים – מעלה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה זוכה ב-32 מנדטים. מדובר בעלייה של ארבעה מנדטים ביחס לסקר הקודם שנערך בחודש שעבר.

‘יש עתיד’ של יאיר לפיד מקבלת 14 מנדטים ועוקפת את מפלגת ‘חוסן לישראל’ של גנץ שמקבלת בסקר 13 מנדטים.

עוד מתוצאות הסקר: 9 מנדטים לעבודה, 8 לימין החדש של איילת שקד ונפתלי בנט, 7 ליהדות התורה, 6 לש”ס ו-6 לישראל ביתנו.

מבחינת קולות הערבים – אלה מתפצלים בין הרשימה המשותפת שמקבלת 6 מנדטים, לבין רשימה בראשות חבר הכנסת אחמד טיבי, שמקבלת 6 מנדטים.

מרצ מקבלת 5 מנדטים ומפלגת ‘גשר’ של אורלי לוי-אבקסיס מקבלת 4 מנדטים.

מפלגת ‘כולנו’ של שר האוצר משה כחלון מתרסקת ל-4 מנדטים.

שתי המפלגות שהתפצלו בשבועיים האחרונים – ‘התנועה’ של ציפי לבני ו’הבית היהודי’ – לא עוברות את אחוז החסימה.

גם המפלגות של משה יעלון, עלה ירוק, זהות של משה פייגלין , ויחד של אלי ישי לא עברו את אחוז החסימה.

על פי הנתונים הפיצולים בימין ובשמאל מביאים למצב שבו כ-7.3% מהמצביעים, סכום שווה ערך לכ-320 אלף בני אדם, היו מצביעים למפלגות שיוותרו מחוץ לכנסת.

רבים עדיין לא החליטו

ניתוח הנתונים מראה כי מצביעים רבים עדיין לא החליטו לגבי איזו רשימה להצביע.

מהסקר עולה כי 20% מהציבור עדיין מתלבט עבור איזו מפלגה להצביע בבחירות שיתקיימו ב-9 באפריל. רובם מתלבטים לגבי ההצבעה למפלגות המרכז והשמאל: 22% מהמתלבטים מגדירים את עצמם מרכז, 17% מקרב השמאל ו-15% מקרב הימין.

מקרב המתלבטים, 19% מהם לא בטוחים לגבי הצבעה למפלגת חוסן לישראל, 15% מתלבטים לגבי העבודה, 12% לגבי יש עתיד, 11% לגבי הליכוד, 10% לגבי התנועה ו-8% לגבי מרצ וגשר. בחלוקה לפי מגדר, 25% מהמתלבטים הן נשים, לעומת 15% מתלבטים גברים.

מבחינת כוונת הנשאלים לצאת ולהצביע ביום הבחירות, 79% מהם השיבו כי הם בטוחים או חושבים שיבואו להצביע. 21% השיבו כי הם בטוחים או חושבים שלא יבואו להצביע.

הסקר נערך בקרב 1,007 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר 3.1%. מועד איסוף הנתונים: 14-16 בינואר 2019.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות