החשוד המרכזי בפרשה המטלטלת: אפי נוה שוחרר בתנאים מגבילים

יו"ר לשכת עורכי הדין נעצר הבוקר בחשד שקיבל שוחד בעבור קידום שופטים • המשטרה מייחסת לנווה חשד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים • שוחרר משום שאין חשש שישבש חקירה
חיים טוויל
י' שבט התשע"ט / 16.01.2019 20:26

אחרי שבועות של רמזים – הותר לפרסום: החשוד המרכזי שנחקר בפרשה שמטלטלת את מערכת המשפט הוא יו”ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה.

בית משפט השלום בתל אביב הורה הערב (רביעי) לשחררו בתנאים מגבילים. נווה ישהה במעצר בית עד ליום רביעי הבא. השופט ציין בהחלטתו כי הוא לא סבור שיש חשש לשיבוש חקירה מצד נווה.

במסגרת החקירה נחקרה שופטת שלום  בחשד שלפני מינויה לתפקיד לפני כמה שנים, ביצעה עבירה כדי לקדם את המינוי, וכן נחקרה עורכת דין  בחשד שהיתה מעורבת בנסיון לקדם שלא כדין מינוי של שופט שלום לבית המשפט המחוזי.

השופט בו מדובר אינו חשוד בביצוע עבירה.

בסיום חקירתן, שוחררו השופטת ועורכת הדין בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית – למשך חמישה ימים.

במסגרת החקירה נגבו עדויות בחקירה פתוחה ממספר עדים, ובכללם שלושה מחברי הוועדה למינוי שופטים, וכן בוצעו חיפושים במספר זירות ובהן לשכת עורכי הדין.

במשטרה מבהירים: “בניגוד לשמועות שנפוצו בימים האחרונים ברשתות החברתיות, החומר שנאסף לא מעלה חשדות לגבי מינויים של שופטים אחרים”.

עורך דינו של אפי נוה, בועז בן צור, אמר ל’כאן’: “יש פה מהומה על לא מאומה. הסיטואציה לא פשוטה למר נוה, אבל הוא יודע להתמודד עם הדברים. בימים הקרובים נשקול את המשך כהונתו בלשכה”.

נווה, שנעצר הבוקר, נחקר במשך שעות ארוכות בחשד לעבירות בנוגע למינוי שופטים שלא כדין.

בין היתר נבדק אם נווה היה בקשר אישי עם שופטת השלום שפעל למינויה לפני מספר שנים, ולניסיון להביא למינוי של שופט שלום לבית משפט מחוזי – מינוי שלא יצא לפועל.

נציג המשטרה טען במהלך הדיון בבית המשפט: “מדובר בשני אירועים נקודתיים ולא חלילה שחיתות במערכת כולה. החשדות חמורים. התשתית הראייתית מעבר לרף החשד הסביר”.

עורך דינו של נוה, בועז בן צור, טען שהחומר – התכתבויות עם השופטת ועורכת הדין – שבידי המשטרה הגיע באמצעות שורה של עבירות על חוק האזנות סתר, פריצה למחשב ועוד.

במשטרה השיבו: החקירה לוותה מראשיתה על ידי הגורמים הבכירים ביותר במשרד המשפטים.

יצוין, כי ראש לשכת עורכי הדין לא היה חבר בוועדה למינוי שופטים בעת שמונתה השופטת החשודה בפרשה, אבל שניים מנציגיו פעלו על פי הנחייתו ואף גייסו קולות לטובת המינוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברור שיש חשש שהוא ישבש
    17/01/2019 11:59
    שלי
  1. הרי הוא הצליח להערים ולצאת ולהיכנס לארץ בלי להעביר דרכון
    הוא עוד יברח מהארץ בטוח!!!!!!!!!!