האם העצור היה בקשר אישי עם השופטת שפעל למינויה

עו"ד ושופטת נחקרו בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים • נבדק האם החשוד המרכזי פעל לקדם שופטת בתמורה ליחסים • חשד נוסף: אשת שופט פעלה על מנת שבעלה יקודם: המינוי לא יצא לפועל • פשיטה על לשכת עורכי הדין
חיים טוויל
י' שבט התשע"ט / 16.01.2019 11:02

יחידת להב 433 של המשטרה חוקרת חשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים.

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע למשטרה לפני כשבועיים.

מדובר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים, ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי – שלא קודם.

לפי דיווח ב’החדשות’, נבדק אם החשוד המרכזי פעל לפני כמה שנים להעביר מינוי של שופטת בבית משפט השלום בתמורה לקשרים שניהלה איתו.

החשד השני שנחקר הוא שרעייתו של שופט, הנחשבת למקורבת לחשוד המרכזי, פעלה  על מנת שהוא יסייע לקדם את בעלה מבית משפט השלום לבית המשפט המחוזי – מה שבסופו של דבר לא יצא לפועל.

הבוקר (רביעי) בפעילות של היחידה, נעצר לחקירה החשוד המרכזי – שהינו עורך דין, ועד כה זומנו והגיעו לחקירה שתי חשודות נוספות – אחת מהן שופטת בבית משפט שלום ואחת רעייתו של שופט.

החשודה היא עורכת דין והיא נחקרת יחד עם השופטת ועם החשוד המרכזי.

במהלך החקירה בלשים ערכו חיפושים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב.

החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז-פלילי, ומפוקחת על ידי פרקליט המדינה.

כל יתר פרטי הפרשה עודם אסורים בפרסום.

ייתכן שחברי הוועדה למינוי שופטים, בהם נשיאת העליון אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד, יזומנו למתן עדות.

לפי דיווח ב’כאן’, ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה יצא לנבצרות. מחליף אותו עו”ד אורי קינן.

המשנה לנשיא ביהמ”ש העליון לשעבר אליהו מצא אמר בצהרים ברשת ב’: “הפרשה המשפטית שנחקרת היא פרשה מצמררת. יש להתייחס אליה כסרטן שפשה בגוף”.

החקירה נפתחה באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אולם הוא פסל את עצמו מלטפל בסוגייה בשל חברות אישית עם החשוד המרכזי.

פרקליט המדינה שי ניצן מפקח על החקירה.

בכירים במערכת המשפט הביעו תרעומת רבה על גל השמועות שנפוץ בימים האחרונים. בין השאר, הגורמים כעסו על שמות שהופצו כקשורים לכאורה לפרשה – אף על פי שניתן להעריך כי רובם המכריע כלל אינם נוגעים אליה בשום דרך.

ח”כ אמיר אוחנה מהליכוד צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: “כשהפרטים ייחשפו, תבינו כמה ריקבון פשה במערכת המשפטית, ושיכרון כוח – מהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות