האנטישמי חוגג: מיי ספגה התבוסה הגדולה בהיסטוריה של הפרלמנט

432 חברי פרלמנט הצביעו נגד הסכם הברקזיט של ראש הממשלה, לעומת 202 בלבד שתמכו • מדובר בתבוסה הגדולה ביותר אי-פעם של ראש ממשלה בריטי • בעוד כמה ימים תוכל מיי להציג הצעה חדשה
נתן פרל
י' שבט התשע"ט / 15.01.2019 23:49

תבוסה היסטורית לראש ממשלת בריטניה: הפרלמנט הבריטי הצביע הערב (שלישי) נגד אישור הסכם הברקזיט שגיבשה תרזה מיי עם האיחוד אירופי.

432 מחברי הפרלמנט הצביעו נגד ההצעה של ראש הממשלה, ורק 202 הצביעו בעד. זהו  הפער הגדול ביותר בהצבעה נגד הצעה של ראש ממשלה בריטי בהיסטוריה.

מיי הבהירה כי ההסכם יאפשר לבריטניה לבנות את עצמה מחדש, והפצירה בחברי הפרלמנט לאשר את ההסכם ו”לא לאכזב את הציבור הבריטי”.

לפני ההצבעה אמרה: “האחריות המוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו ברגע הזה היא עצומה. זו החלטה היסטורית, שתעצב את העתיד של המדינה שלנו למשך דורות”.

מיי תוכל להציג בתוך מספר ימים תכנית חדשה אותה תנסה לאשר.

אם לא יושג הסכם אחר עד למועד הפרישה המתוכנן, ה-29 במרס, עלולה בריטניה להיקלע למצב של ברקזיט שלא בהסכמה, שיכניס אותה ואת האיחוד האירופי למשבר.

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ויו”ר האופוזיציה, שונא היהודים ג’רמי קורבין, הגיש הצעת אי אמון בממשלה: “זו תבוסה אדירה. אחרי שנתיים של כישלון במשא ומתן, הפרלמנט אמר את דברו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות