הגר”צ פרידמן מ’הפלג’: “לא נשתתף בבחירות. שונאינו רוצים להכשילנו”

יוזמת אחדות של כל המפלגות החרדיות? הגר"צ פרידמן, ממנהיגי 'הפלג הירושלמי' מצהיר במכתב: "פשיטא שסיעת 'בני תורה' לא תיטול חלק בבחירות הקרובות" • מאשים: "שונאינו רוצים להכשילנו, לכן הם מפיצים שמועות זדון"
אריה ריבקינד
ט' שבט התשע"ט / 15.01.2019 21:10

 אם בעלי יוזמת איחוד המפלגות החרדיות התחבטו בשאלה היכן למקם ברשימה את נציג ‘הפלג הירושלמי’ – הם יכולים לחזור לשגרה: במכתב מיוחד שכתב הגאון רבי צבי פרידמן, רב שכונת אור החיים בבני ברק וגאב”ד ‘בד”צ מסורת’, הנחשב לאחד המנהיגים ב’מועצת’ של ‘הפלג’, הוא מבהיר בצורה נחרצת כי “סיעת ‘בני תורה’ לא תיטול חלק בבחירות הקרובות”.

במכתב, המתפרסם הערב (שלישי), ששוגר אל הרב אברהם יחיאל אונא, תלמידו של הגר”ש אוירבך זצ”ל, כותב הגר”צ פרידמן: “שמעתי מפיך, שבכלי התקשורת מודיעים, שכאילו אנשי ‘בני תורה’ הנאמנים לרבינו מרן רבי שמואל אויערבאך זצוק”ל מנהלים שיחות אודות השתתפותם בבחירות.

“הזדעזעתי למשמע זאת, ויסכר פי דוברי שקר, וחס וחלילה מתכנית מעין זו, וידוע לי נאמנה, שאין שום תכנית להשתתף בבחירות, בידוע אשר כתב מרן הסטייפלער זצוק”ל כי בעניין הבחירות דנים בכל בחירות לגופם, ולפי המצב בשנים האחרונות, פשיטא שסיעת ‘בני תורה’ לא תיטול חלק בבחירות הקרובות בגלל הגזירות הנוראות בענין הגיוס והחינוך”.

הגר”צ פרידמן מוסיף: “הדרך היחידה להלחם בגזרת השמד היא שלא להתייצב כלל אף שכרוך הדבר בסיכון של מאסרים, וכן להפגין בעניין זה בכל הכח.

“וכן עלינו לחזק הקמת והחזקת מוסדות עצמאים שאינם נתמכים על ידי המדינה. ושונאינו רוצים להכשילנו, לכן הם מפיצים שמועות זדון מעין הנ”ל”.

הרב צבי פרידמן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפלג
    16/01/2019 00:04
    נתן
  1. טוב מאד את חבורה של קנטרנים וכל היום רק תקטרו ותחפשו את השלילי ואל תדאגו לנו בנושא הגיוס כי נסתדר בלעדיכם בינתיים לא הצלחתם בכלום התלמידים שלכם נחשבים עריקים ועל הדרך כל היום הראש שלהם בגיוס ולא בלימוד. עשיתם לנו הפגנות והפרעתם לנו בחיים. אני הייתי מציע שתעשו הפגנות בשערי חסד ליד הישיבה שלכם תחסמו שם את הכביש. וגם המשטרה לא תבוא לריב אתכם. וגם אנחנו נוכל לנסוע בכיף אני לא מבין את השיגעון שלכם לדאוג לציבור החרדי. תדאגו קודם לעצמכם ואל תדאגו לנו.הסתדרנו בלעדיכם שלושת אלפים שנה ונמשיך להסתדר עוד. ואם בחרתם בברקוביץ לראשות העיר . אז כנראה שתשימו מרצ בקלפי. עם הראש והשכל המעוות והקורח שלכם