פרשת אפי נווה: 3 בכירים בלשכת עורכי הדין התפטרו

על רקע "מצבה המתדרדר של הלשכה": המשנה לראש הלשכה ושניים מסגניו הודיעו על התפטרות מתפקידם, על רקע האישום שהוגש כנגד יו"ר לשכת עורכי הדין, בין השאר בגין קבלת דבר במרמה ופרישתו מהוועדה לבחירת שופטים • "לא נותרה לנו ברירה אלא לקבל החלטה קשה וכואבת"
חיים טוויל
ט' שבט התשע"ט / 15.01.2019 20:07

שלטונו של אפי נווה בלשכת עורכי הדין מתקרב לקיצו?  המשנה לראש לשכת עורכי הדין, עו”ד משה טייב, ושני סגניו של נוה – הודיעו הערב (שלישי) על התפטרותם מתפקידם, על רקע “מצבה המתדרדר של הלשכה”.

במכתב ששיגרו לראש הלשכה, אפי נווה, הם הודיעו לו כי אינם יכולים להמשיך לכהן תחתיו: “התנהלותך בחודשים האחרונים אינה תורמת לכבוד המקצוע”.

עורכי הדין משה טייב, מעיין אמודאי ושחר אורגד הודיעו על התפטרותם זמן קצר לאחר שהוגש כתב האישום נגד נווה, בגין יציאה מישראל שלא כחוק בצוותא.

נווה צפוי לעמוד לדין לאחר שנתפס  על ידי אנשי הביטחון בנתב”ג, בעודו מנסה לסייע לבת זוגו להיכנס לישראל במרמה.

בימים האחרונים אף נפוצו שמועות כי הוא מעורב בפרשה נוספת – עליה הוטל צו איסור פרסום.

נווה השעה את עצמו מחברותו בוועדה למינוי שופטים, אולם נכון לעכשיו הוא מתעקש להמשיך לעמוד בראש לשכת עורכי הדין, למרות החשדות החמורים נגדו.

שלושת הבכירים המתפטרים כתבו לנווה: “בשנים הראשונות הובלת את הלשכה בראש מורם והבאת אותה לפסגות חדשות, אולם כעוצמת הנסיקה – כך עוצמת ההתרסקות”.

הם הוסיפו: “לשכת עו”ד איננה עסק פרטי של איש ולכן להבדיל ‘מהנהגת הלשכה’ שבחרה לתמוך בך בפן החברי, אנו החלטנו להציב את הציבור בראש סדר העדיפויות, לוותר על כיסאותינו ולהתפטר מתפקידנו.”

המשנה לראש הלשכה, עו”ד משה טייב, אמר: “בעת הזו לא נותרה לנו ברירה אלא לקבל החלטה קשה וכואבת. אני מבין שאפי נמצא בסערת רגשות ואני מזדהה עם המצוקה האישית שלו, אך לטובת הלשכה וציבור עורכי הדין החלטנו להתוות את הדרך באמצעות דוגמה אישית ולהתפטר”.

טייב, אמודאי, ואורגד הוסיפו: “חשוב לנו לעשות את ההפרדה בין אפי נוה האדם, שלו אנו מאחלים מעומק הלב שיוכיח את חפותו ויחלץ מהתקופה הקשה שהוא חווה, לבין אפי נוה איש הציבור וראש לשכת עורכי הדין. כאשר איש ציבור נקלע למערבולת כזו, אסור לו לכבול אליו את הגוף שבראשו ולפגוע בו”.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: “התפטרות חברי הקואליציה המדוברים נובעת אך ורק ממניעים אישיים ולא על רקע אידיאולוגי כפי שהם מנסים להציג את הדברים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות