“עבירות ביטחון חמורות”: הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד שבמעצר

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד הנער בן ה-16 מישיבת 'פרי הארץ', שנעצר על ידי השב"כ לאחר מותה של הפלסטינית עאישה ראבי - כתוצאה מיידוי אבנים • מעצרו הוארך על ידי בית המשפט עד ליום ראשון הקרוב
חיים טוויל
ט' שבט התשע"ט / 15.01.2019 14:55

המשטרה הגישה בצהרים (שלישי) הצהרת תובע כנגד הנער בן ה-16, תלמיד ישיבת ‘פרי הארץ’,  החשוד היחיד שנותר במעצר בחשד למעורבות בהריגתה של הפלסטינית עאישה אראבי, כתוצאה מיידוי אבנים.

מדובר בשלב שלפני הגשת כתב אישום בפרשת הטרור היהודי.

הנער נעצר במסגרת חקירת מותה של עאישה ראבי, פלסטינית תושבת הכפר בדיא, שאירע ב-12 באוקטובר, סמוך לישוב רחלים בשומרון.

החקירה נוהלה במשותף על ידי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי.

חומר החקירה הועבר לפרקליטות מחוז המרכז לעיון והחלטה באשר להעמדה לדין.

מעצרו של החשוד הוארך על ידי בית המשפט עד ליום ראשון הקרוב, ובימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הנער.

“בתום חקירה מורכבת, מקצועית ויסודית, שכללה ביצוע מגוון רחב של פעולות חקירה במטרה להגיע לחקר האמת, ובהתאם להחלטת הפרקליטות, היום הוגשה בבית משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע נגד החשוד שנעצר (קטין) בגין עבירות ביטחון חמורות”, נאמר בהודעת המשטרה.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו הגיב: “הוגשה הצהרת תובע. אנחנו שאלנו מספר שאלות במהלך הדיון ונוכחנו לדעת שעדיין אנחנו מאמינים שמי שחתם על הצהרת התובע, ומי שאמור לחתום על כתב אישום אם יוגש, אני מאמין בהכרותי את המערכת – שהיד רועדת.

“אני מציע ומייחל שהיד של מי שכותב את כתב האישום שיוגש ורוצה לכתוב אותו שהיד שלו תמשיך לרעוד. כי ככל שאנחנו מבינים שהראיה היחידה שקושרת את הלקוח שלנו היא ראייה בעיתית, וספק אם כתב אישום כזה צריך להיות מוגש בנסיבות הללו.

“אני מקווה מאוד שאין שיקולים זרים שמלווים את המערכת המשפטית במקרה כל כך חמור. ומי שצריך לקבל את ההחלטות אני מקווה ומייחל שיקבל את ההחלטות הנכונות עד יום ראשון”.

קידר הוסיף: “אני חושב שלאחר שבחודשים האחרונים הפרקליטות והשב”כ ספגו ביקרות מאוד קשה בדמות פסילת הודאות וכל מיני תרגילים מפוקפקים שהוצגו בכלי התקשורת החשש תמיד מקנן. יש רצון להוכיח הנה ‘שוב פיענחנו’, בסופו של דבר ראיה פורנזית כל כך דלילה שחודש ימים לא מצליחים לעמוד על טיבה.

“לא בטוח שזה המקום להצהיר ולזעוק ‘פיענחנו’. אני מציע שוב שמי שצריך לשקול את השיקולים יחשוב שוב פעם שניה האם הוא בטוח שזה הדבר הנכון לעשות במקרה הזה.”

עו”ד אמיר ברכה הוסיף: “בהצהרת התובע לא פורט ברחל בתך הקטנה סעיף העבירה שפורט עד כה בבקשות המעצר. אי לכך אנחנו מבינים כמו שאמר חברי עדי קידר שהיד לא קלה על ההדק. והפרקליטות, אני מקווה ומאמין, שתעשה את עבודתה נאמנה ובסופו של דבר נגיע לכתב אישום יותר דליל משהיה בבקשות המעצר שהוגשו עד כה”.

  אביו של הנער מספר על בנו:

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות