סמוטריץ’ על הסירוב של אורי אריאל ללחוץ את ידו: “אני מבין את הכאב”

יו"ר האיחוד הלאומי הנבחר - שבראיון ל'חרדים 10' לפני שנתיים התחייב ש"לעולם לא אתמודד" מול אורי אריאל, על הסירוב של היו"ר המובס ללחוץ אמש את ידו: "אני מקווה שהזמן יעשה את שלו"
אריה ריבקינד
ט' שבט התשע"ט / 15.01.2019 11:22

יו”ר האיחוד הלאומי הנבחר ח”כ בצלאל סמוטריץ’, מסמן כמטרה למפלגתו בממשלה הבאה: תיקי החינוך והדתות.

בריאיון שהעניק הבוקר (שלישי) לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב, התייחס סמוטריץ’ ליחסים עם השר אורי אריאל שסירב ללחוץ אמש את ידו, לאחר התבוסה.

“אין בי שמחה, בטח בסיטואציה מול אורי, אבל יש לי את הבנת גדול האחריות על הכתפיים. אני מבין אותו. זה קשה לו ולי. אני אוהב אותו ומעריך אותו ומבין את הכאב. אני מקווה שהזמן יעשה את שלו ובטוח שהוא ימצא את הדרכים לעשות טוב לעם ישראל”.

יצוין, כי לפני שנתיים, בראיון שקיים עם שרי רוט באתר ‘חרדים 10′, נשאל סמוטריץ’: יש מצב שיום אחד תקום ותתמודד מול אורי אריאל לראשות האיחוד הלאומי? בכך, יש מצב שתקל על חרדים כמו חסידי חב”ד ועוד לתמוך ב’בית היהודי’…

“אין מצב כזה! אין תרחיש כזה!”, השיב אז סמוטריץ’. “אני גדלתי על ברכיו של אורי אריאל, הוא המורה שלי, לעולם לא אתמודד מולו”.

בראיון ברשת ב’ אמר כי האיחוד הלאומי צריך להוביל את המערכת ברמה הפוליטית. “זה הדבר הנכון אבל צריך לראות איך יתארגנו האחים שלנו בבית היהודי ואת מי יעמידו בראשם. זה המהלך המתבקש, אבל לא נשים בחזית את העניין האישי או המפלגתי. אנחנו רוצים למקסם את הכוח של הציבור שלנו.

“אם במשך שש שנים בנט הוביל את הציוניות הדתית וחבריי ואנחנו נשארנו בבית תחת הנהגתו, גם אם בלענו כמה צפרדעים בדרך, אז נדמה לי שגם החברים שלי בצד השני של הסקאלה יכולים לחיות תחת הנהגתנו עם המון הקשבה ודיאלוג. אני רואה עצמי מייצג ושליח של הציונות הדתית כולה ולא רק שלה”.

סמוטריץ’ שרטט את ההבדלים בינו ובין בנט: “בגישה שלי אפשר וצריך להיפתח. יש חלקים גדולים מאוד בחברה הישראלית שיכולים להזדהות עם עולם הערכים שאנחנו שמים בחלון הראווה שלנו אבל, וזה הבדל בין בנט לביננו, בלי טשטוש והורדת דגלים, נהיה אנחנו ב-100%.

“כמעט בכל תחום בסוגיית דת ומדינה אנחנו שונים. לבית היהודי בקדנציה האחרונה לא היה עיסוק או אג’נדה בתחום של הזהות היהודית. השארנו את זה לחרדים. יהיו אצלנו דיונים וסדר יום מאוד ברור בסוגיה הזו. לבנט לא היה ולא יהיה סדר יום בנושא הזה. הוא הולך להיות ימין מדיני. אני אומר לאו מוחלט על תחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות