כוכבי מונה לרמטכ”ל ה-22: “נחזק את הצבא – קטלני, יעיל וחדשני”

האלוף אביב כוכבי קיבל הבוקר דרגת רב אלוף ומונה לרמטכ''ל ה-22 של צה''ל, במקומו של גדי איזנקוט • נתניהו בטקס הענקת הדרגות: "אני מציע לאיראנים - צאו מהר מסוריה"
חיים טוויל
ט' שבט התשע"ט / 15.01.2019 11:05

האלוף אביב כוכבי מונה הבוקר (שלישי) לראש המטה הכללי של צה”ל והחליף בתפקידו את גדי איזנקוט.

כוכבי הועלה לדרגת רב אלוף על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס שנערך בקריה בתל אביב.

מהקריה ימשיך כוכבי להיכל הזיכרון בהר הרצל.

בשעה 12:00 הוא יתפלל בכותל המערבי ומשם ייסע לבית הנשיא כדי להיפגש עם הנשיא ראובן ריבלין. בהמשך היום יתקבל כוכבי במשמר כבוד בקריה, במעמד פורום מטכ”ל, משם יעלה אל לשכתו בקומה ה-14 בבניין צה”ל.

הרמטכ״ל הנכנס אמר בטקס הענקת הדרגות: “אני נוטל עלי את התפקיד ביראת קודש, ורואה בו זכות. זכות שניתנה לי בסיוע רבים הראויים לתודה. להורי שקבעו בידי את המצפן הראשון, מצפן הערכים.

״חיילים ומפקדים, צה”ל הוא ביתי הנוסף. אני אוהב את הארגון ואת חייליו, ומתכוון להנהיגו ביחד עם המטה הכללי, ובשיתוף כלל הדרגים, מתוך הכרה בעוצמת האנשים. כל חייל וחיילת הם נכס יקר שקיבלנו למשמרת, וְהדאגה למשרתים היא צו. כמוה, זיכרון הנופלים, חיזוק המשפחות השכולות – והפצועים, והמחויבות להשבת הנעדרים”.

הוא הוסיף: ״עכשיו, בתורי, משקבלתי עלי את האחריות להובלת הצבא, אני מתחייב להקדיש את כל מרצי, בגישה ביקורתית ותוׂבענית, לחיזוק קיר המגן, וְלהתאמתו לאתגרי ההווה והעתיד, כשבמוקד הגדלת כושר הפגיעה באויב, והעמדת צבא קטלני, יעיל וחדשני, השומר על ייעודו וייחודו”.

״כמו כל חייל במעמד השבועה התחייבתי בזמנו גם אני, ‘להקדיש את כל מאמצי להגנת המולדת’. כעת, כראש המטה הכללי, כשלנגד עיני אבני הביטחון הלאומי וטובת המדינה, אני נשבע מחדש. המלאכה מרובה, בהצלחה לכולנו״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם בטקס מינויו של אביב כוכבי לרמטכ”ל ה-22 של צה”ל, התייחס למערכה הישראלית נגד התבססות איראן בסוריה.

”הזירות משתנות, בעזה, בלבנון ובמקומות אחרים, אך מולנו עומד גורם אחד מרכזי – איראן ושלוחות הטרור שלה. פעלנו ביחד בשיקול דעת כדי לסכל את אלו המבקשים את נפשנו. אנחנו צריכים לנקב את השקרים של איראן”.

ראש הממשלה המשיך: ”איראן משגרת לווין תמים, אבל בעצם רוצה להשיג את השלב הראשון של טיל בין-יבשתי, בניגוד להסכמים”.

נתניהו הגיב לדובר משרד החוץ האיראני שאמר אתמול שלאיראן אין נוכחות צבאית בסוריה, אלא היא רק מייעצת לסוריה. “אז אני מייעץ לאיראנים לצאת משם מהר, כי אנחנו נמשיך במדיניות התקיפה שלנו, כפי שהבטחנו וכפי שאנחנו עושים, ללא מורא וללא הפסקה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות