סוף סוף: מנחם שפירא מונה לסגן בבני ברק ברוטציה עם נציג אגו”י

תמכו במינוי: 21 חברי הרשימה התורתית של אגו"י ודגל התורה, וסיעת ש"ס • התנגדו: שלושת חברי סיעת בני תורה-עץ ונציג הליכוד • נציג 'יחד' נמנע • בחצי השני של הקדנציה יכהן שלמה זכריה קוסטליץ כסגן
אריה ריבקינד
ח' שבט התשע"ט / 14.01.2019 21:45

בישיבה שקיימה אתמול  מועצת העיר בני ברק נבחר מנחם שפירא לסגן ראש העיר בקולות 21 חברי הרשימה התורתית של אגו”י ודגל התורה, וסיעת ש”ס – ובהתנגדות שלושת חברי סיעת בני תורה-עץ, נציג הליכוד ובהימנעות נציג ‘יחד’.

את ההצעה לבחירה הביא ראש העיר, אברהם רובינשטיין, כחלק מהסכם עליו חתמו לפני הבחירות סיעות אגו”י ו’דגל’ לשיתוף-פעולה מלא – ובמסגרתו תפקיד אחד מסגני ראש העיר יחולק ברוטציה לחצי קדנציה בין שתי הסיעות.

בחצי קדנציה יכהן מנחם שפירא מ’דגל’ כסגן ראש העיר ובמחצית השניה – יכהן שלמה זכריה קוסטליץ, מאגודת ישראל כסגן.

בחירת סגן ראש העיר הנוסף בישיבתה האחרונה של המועצה הינה בהתאם לסעיף 15 לחוק הרשויות המקומיות, לפיו בעירייה בה מספר התושבים הוא מעל 200,000 נפש, ניתן למנות בנוסף לראש העיר ולמ”מ ראש העיר – שלושה סגנים בשכר ואחד בתואר. כך נעשה גם בעיריות אחרות שמספר תושביהן הוא מעל 200,000.

בעקבות זאת, בעיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הוא ראש העיר מטעם הרשימה התורתית המרכזית. מטעם סיעה זו – חנוך זייברט הינו מ”מ ראש העיר, ומנחם שפירא ויהושע מנדל, סגני ראש העיר. מטעם סיעת ש”ס סגני ראש העיר הם אליהו דדון וגדליהו בן שמעון.

מזכיר העירייה ודוברה, אברהם טננבוים התייחס היום גם לפרסומים, כאילו עיריית בני ברק סוגרת את ישיבות המועצה בפני הציבור הרחב. לדבריו, “עיריית בני ברק מעולם לא סגרה את ישיבות המועצה לציבור הרחב, לולא גורמים אינטרסנטיים לא היו מייצרים התפרעויות שאיימו על שלום הציבור, כפי שזה קרה בישיבתה מס’ 2 של המועצה”.

 הוא הוסיף: “בהתאם לתקנון שבפקודת העיריות, בדבר ישיבות מועצה, זימונן והנוהל בהן, ישיבות המועצה פתוחות לציבור, אך כאשר מתנהלות הפרעות רעשניות וצעקניות לכל אורך הישיבה, ובזאת גם ניתן להיווכח בסרטי הצילום של הישיבה, כך שלא ניתן שוב לנהל ישיבות מועצה באופן תקין – נקבע שלעניין פומביות הישיבה, יראו בה פומבית, גם אם הוקרנה על מסך לפני קהל שמחוץ לאולם הישיבות שמתקיימת בו הישיבה”,

טננבוים הבהיר: “כל עוד לא יובטח על ידי הנוכחים באולם הישיבות שהם לא יתפרעו ולא ישתוללו, הישיבה תוקרן על גבי מסך מחוץ לאולם הישיבות, שהינה פומבית בהתאם לתקנון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות