השר אורי אריאל הובס: יו”ר האיחוד הלאומי החדש – בצלאל סמוטריץ’

129 חברי מרכז המפלגה בחרו במלון קראון פלאזה בירושלים את היו"ר החדש - ח"כ בצלאל סמוטריץ' • סמוטריץ' גרף 83 קולות, בעוד השר אריאל זכה ב-40 קולות בלבד • בהמשך ייבחרו חברי הרשימה לכנסת • היו"ר המנצח: "אין בי שמחה אלא אימה ויראה לאור כובד האחריות שהטלתם עליי"
אריה ריבקינד
ח' שבט התשע"ט / 14.01.2019 19:15

129 חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי בחרו הערב (שני) בבחירות פנימיות, את ח”כ בצלאל סמוטריץ’ לתפקיד היו”ר שיוביל את המפלגה בבחירות לכנסת ה-21.

חברי המרכז העדיפו את  סמוטריץ’ על פני מנהיג המפלגה בשתי הקדנציות האחרונות, השר אורי אריאל.

ח”כ סמוטריץ’ גרף 83 קולות של חברי המרכז, בעוד השר אריאל זכה ב-40 קולות בלבד. בהצבעה השתתפו 123 מתוך 129 חברי המרכז.

בהמשך ייבחרו חברי המרכז את רשימת המפלגה לכנסת הבאה.

ההצבעה מתקיימת במלון קראון פלאזה בירושלים.

המתמודדים על תפקיד היו”ר היו היו”ר המכהן השר אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’.

בעקבות ההפסד, השר אריאל צפוי שלא להיכלל בכלל ברשימת המפלגה, משום שנרשם רק לבחירות לתפקיד היו”ר.

לאחר הניצחון אמר סמוטריץ’: “אין בי שמחה אלא אימה ויראה לאור כובד האחריות שהטלתם עליי. בני הציונות הדתית מובילים בכל תחומי החיים. יש מי שמנסה לגמד אותנו וטוען שאיבדנו את יכולת ההשפעה ושצריך לעזוב אותנו. צריך לומר שהציונות הדתית היא התנועה המשפיעה ביותר בישראל והיא תמשיך בכך. אבל היא צריכה בית והיום אנחנו מתחברים מחדש לבית הזה”.

הוא הוסיף: “אני פונה למורי ורבי אורי אריאל. תודה שעל כך שהנהגת את הספינה במסירות אין קץ ובאחריות גדולה. אני קורא לך להמשיך ולתרום מניסיונך הרב עבור המפלגה. כולנו נשמח להיות חלק מכך”.

מהימין החדש נמסר: ״אנו מברכים את בצלאל סמוטריץ’ על בחירתו ליו״ר האיחוד הלאומי. הוא איש אידיאולוגיה ועשיה שפיו וליבו שווים. ‬כעת, כל אחד בדרכו יביא להגדלת גוש הימין למען עתיד המדינה ולמען שלמות ארצנו.‬‫אנחנו מודים לשר אורי אריאל על שנות פעילות ארוכות שיחקקו בתולדות הציונות”.

החל מהשעה 20:15 לערך ועד לשעה 21:15 יבחרו חברי המרכז את רשימת המפלגה לכנסת ה-21.

בבחירות לרשימה מתמודדים (לפי סדר א”ב): נחי אייל, עמיחי אליהו, נעמה זרביב, אמיתי כהן, יוסי כהן, יעקב מיוחס, אופיר סופר, אורית סטרוק, בצלאל סמוטריץ’ (במידה שלא יבחר ליו”ר) ומשה פרץ.

ההכרזה על תוצאות הבחירות לרשימה צפויה בשעה 21:45 לערך.

בכך תהיה האיחוד הלאומי המפלגה הראשונה שמתמודדת בבחירות הקרובות שתבחר את רשימתה.

האיחוד הלאומי, סמוטריץ

צילום: Yonatan Sindel/FLash90

רשימת האיחוד הלאומי צפויה להתמודד בבחירות לכנסת ה-21 כחלק מרשימה מאוחדת, שתכלול ככל הנראה גם את רשימת הבית היהודי ויתכן שגם גופים פוליטיים נוספים, כמו אלי ישי ועוצמה יהודית.

בניגוד לעבר, הפעם באיחוד הלאומי ידרשו – וצפויים גם לקבל – נציגות שווה ברשימה לכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות