יעקב אשר: “אנחנו לא מפרנסים את העיתונאים יותר מדי בחילוקי דעות”

ח"כ יעקב אשר למשלחת רבני ופעילי 'שובו' שהגיעו לביקור בכנסת: "אם יהדות התורה תהיה עם הרבה מנדטים וש"ס תהיה חזקה עם הרבה מנדטים, אם זה ביחד ואם זה לחוד, איך אומרים? איך בין דו" • ומה אמר הרב שטיינמן זצ"ל כשהגיעו עם ההסכם הקואליציוני שנחתם עם נתניהו
אריה ריבקינד
ח' שבט התשע"ט / 14.01.2019 17:45

ח”כ יעקב אשר קיבל היום (שני) בכנסת את משלחת רבני ופעילי רשת החינוך ‘שובו’, שהגיעו מארצות הברית.

“בכנסת הזו, אני זוכר שאחד הדברים האחרונים שהיינו אצל מרן ראש הישיבה ר’ אהרן לייב שטינמן, שאמר לנו אחרי שהממשלה הרעה של לפיד ומה שהיה שם נפלה – הגענו עם ההסכם הקואליציוני שהיה לנו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בממשלה הזאת. אנחנו ככה שמחנו כולנו, היינו בשימחע, אחרי שנתיים מאד-מאד קשות שהיו לנו, עם הרבה גזירות על הציבור שלנו – והרב שטינמן אמר לנו דבר אחד: ‘שלא תחשבו שמישהו אוהב אותנו מי-יודע-מה. זה לא כזו אהבה גדולה, אלא מה? סיעתא דשמיא שצריכים אותנו’.

“מה פירוש צריכים אותנו? פה בבניין הזה סופרים אצבעות, fingers. אז אם בעזרת ה’ יהדות התורה תהיה עם הרבה מנדטים וש”ס תהיה בעזרת ה’ חזקה עם הרבה מנדטים, אם זה ביחד ואם זה לחוד, איך אומרים? איך בין דו. אנחנו פה.

“אם לא – אז הכוח שלנו עלול חלילה להיות יותר קטן. ולכן מבחינתנו אנחנו אנשי הציבור עובדים ביחד, כתף לכתף, בשולם, לא מפרנסים את העיתונאים יותר מדי בחילוקי דעות. היה קצת בבחירות המקומיות, אבל עבר ברוך ה’.

“אנחנו צריכים להתמקד ב-gools, במטרות שעומדות מולנו, שזה שמירת עוילם התוירה. הנושא של חוק הגיוס בעזרת ה’ שנעביר אותו בתחילת הקדנציה הבאה, שמירת התקציבים של עולם התוירה, שמירת החינוך והתקציבים של החינוך, שלא חלילה יתנו את זה בדברים שקשורים לחינוך עצמו – וכמובן הקירוב.

“אנחנו לא מתביישים, וערוץ 10 יכול להגיד מה שהוא רוצה, אנחנו מחנכים ילדים, נותנים להם את הבייסיק בשביל להיות יהודי, בשביל התורה, מלמדים אותם גם מה שהם צריכים בחשבון, מלמדים אותם ברמה יותר גבוהה ממה שהחברים שלהם בבית ספר אחר לידם מקבלים.

“וזה זכות שלכם, אנחנו אשרינו שחלקנו עמכם, שיהיה בהצלחה גדולה, אנחנו לשירותכם ובסופו של דבר לשירות הקב”ה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות