היום השני של ‘צוק איתן’: רקטות לחוף הכרמל; יירוטים בדרך לכור בדימונה

ישראל תחת מתקפת טילים ורואה ניסים: לראשונה במבצע יורה חמאס לכיוון דימונה • אריה דרעי: "מתרשם שהקבינט וראש הממשלה מתנהגים בשיקול דעת" • הירי אל הדרום נמשך ללא הפסק - צה"ל תוקף • בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל על אופנוע • צפו בסרטונים
י"א תמוז התשע"ד / 09.07.2014 20:00

ארגוני הטרור מרחיבים את טווח הירי: שלוש רקטות שוגרו אחר הצהריים (רביעי) אל עבר גוש דן. סוללת כיפת ברזל יירטה שתיים מהרקטות. השלישית התפוצצה בשטח פתוח. עוד רקטה יורטה בשמי אזור בית שמש. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול וגרמו נזק לרכוש.

שבע רקטות נורו לכיוון דימונה, חמאס טוען: המטרה היא הכור הגרעיני. ארבעה רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים ליד ירוחם.

רקטות נורו לכיוון רחובות. ארגון הטרור חמאס מאיים בירי רקטות לחיפה.

רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית שער הנגב, אין נפגעים אך נזק נגרם לבית. שתי רקטות יורטו מעל באר שבע.

צה”ל השתלט על שידורי הרדיו של תחנות חמאס ואל קודס, ומשדר בהם ג’ינגל אזהרה נגד החמאס.

בצהריים התפוצצו שתי רקטות בשטח פתוח בחוף הכרמל, לאחר שאזעקה נשמעה בזכרון יעקב, וביישובי המועצה האזורית חוף הכרמל.  זהו הטווח הכי רחוק שטילי החמאס הגיעו עד כה. רקטה נוספת התפוצצה בצפון השרון.

החמאס מיהר להודיע: “ירינו  רקטה מדגם R160 לחיפה”.

בתוך כך, ביישובי הדרום נשמעת אזעקה אחר אזעקה. בסביבות השעה 14:00 נשמעו אזעקות בשדרות, בקריית גת ובמועצות חוף אשקלון, יואב, לכיש ושפיר.

מערכת כיפת ברזל, שעד כה יירטה 90% מהרקטות שנורו לשטחים מיושבים יירטה שתי רקטות בשמי העיר שדרות. אחת הרקטות שיורטו נורתה מרצועת עזה לעבר קריית גת.

דובר צה”ל מציג: כך מסכנים בעזה את האזרחים

 משגרי רקטות ליד בתי מגורים

יעלון: “המחירים שחמאס ישלם יהיו כבדים מאוד”

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיים היום (רביעי) הערכת מצב בהשתתפות נציגי צה”ל, מתאם הפעולות בשטחים ואנשי שירות הביטחון הכללי.

במהלך הערכת המצב אמר שר הביטחון: “אנו ממשיכים בתקיפות שגובות מחיר כבד מאוד מחמאס. אנחנו משמידים אמצעי לחימה, תשתיות טרור, מערכות פיקוד ושליטה, מוסדות חמאס, מבני ממשל, בתי מחבלים והורגים מחבלים בדרגי פיקוד שונים”.

יעלון הדגיש כי הפעילות המבצעית תימשך ותתגבר, וקרא לאזרחי ישראל לשמור על אורך רוח וסבלנות. “נמשיך להכות בחמאס ובארגוני הטרור האחרים ברצועה מכות קשות מהאוויר, מהים ומהיבשה, כדי להבטיח ביטחון לאזרחי ישראל. המערכה נגד חמאס תלך ותתרחב בימים הקרובים, והמחירים שהארגון ישלם יהיו כבדים מאוד.

”אני מבקש לשוב ולשבח את התנהלות האזרחים וקורא להם להמשיך להיות קשובים להנחיות”.

יו”ר ש״ס אריה דרעי קיים ישיבת סיעה באשדוד. “נפגשתי עם ראש הממשלה ואמרתי לו בשם תנועת ש״ס שאנחנו מחזקים את ידי הממשלה, אין אופוזיציה וקואליציה”, אמר דרעי. “אני מתרשם שהקבינט וראש הממשלה מתנהגים בשיקול דעת. מדינה ריבונית לא יכולה לאפשר לקבוצת מחבלים לנהל את חייה, עלינו לכרות את ראש הנחש, ושכל איש חמאס ידע שדמו בראשו״.

יירוטים מעל גוש דן 

מעט לאחר השעה 08:30 הבוקר (רביעי) נשמעו אזעקות ברחבי גוש דן, ראשון לציון, כפר חב”ד, בית דגן, אשדוד ובערים נוספות.

פיצוצים חזקים נשמעו באזור תל-אביב, ומערכת כיפת ברזל יירטה לפחות חמש רקטות. חמאס קיבל האחריות לירי הרקטות אל עבר המרכז.

זמן קצר אחר כך חיסלו כלי טיס של חיל האוויר בתקיפה מהאוויר את עבדאללה דיפאללה, האחראי על ירי הרקטות בג’יהאד האיסלאמי בבית חנון. הוא חוסל בעת שרכב על אופנוע, אדם אחר נפצע.

במהלך הלילה תקפו מטוסי חיל האוויר כ-160 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. עד כה, מתחילת המבצע, הותקפו כ-440 יעדי טרור. בין היעדים שהותקפו הלילה: 10 מנהרות טרור ו-6 מטרות שלטון, ביניהן משרדי ביטחון פנים, משרדי ביטחון לאומי ומוצב משטרה ימית של חמאס.

בנוסף תקף צה”ל 118 משגרים מוטמנים, ביניהם מערכי שיגור לטווחים בינוניים וארוכים ברחבי רצועת עזה, תוך שהוא מסב נזק משמעותי למערכים אלה ולתשתית ירי תלול המסלול של ארגוני הטרור.

מספר תקיפות בוצעו על-ידי חיל הים, בהן הותקפו מוצבים של הכוח הימי של חמאס.

יפו בלילות • צעדת תמיכה עם דגלי פלסטין

בפעילות משותפת של צה”ל ושירות הביטחון הכללי חוסל המחבל חאפז חאמד, יליד 77′, אשר כיהן כמפקד בכיר בארגון הג’יהאד האסלאמי והיה אחראי על ירי רקטות לעבר שדרות בסבב הירי האחרון.

כמו כן תקף צה”ל, בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי, את בתיהם של שני מחבלים בכירים בחמאס, אשר שימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון – ראהד עטאר, האחראי על כוח רפיח, ומוחמד סינואר – האחראי על כוח חאן יונס.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית מען, טיל פגע במבנה שבבעלות משפחת אל־קווטרה בחאן יונס בזמן שקבוצה של אנשים ניסו לגונן עליו בגופם. בין ההרוגים היו גם שני נערים בני 13 ו־14. לדבריהם, מל”ט ישראלי ביצע ירי אזהרה אל עבר הבית, ובעקבות הקמפיין הקורא “להגן” על מבנים באמצעות התקהלות סביבו, החליטו קרובי משפחה ושכנים להקיף את הבית. זמן קצר לאחר מכן הפציץ אותו מטוס F-16.

רשת הטלוויזיה של חמאס דיווחה הבוקר (רביעי) כי מטוסי חיל האוויר הפציצו בעיר עזה את ביתו של בשאר אל-אחמד וביתו של מחבל נוסף מתוך מחמשת המחבלים שניסו לחדור לבסיס זיקים וחוסלו על ידי כוחות צה”ל.

 על פי הנחיות עיריית ירושלים ופיקוד העורף הוחלט כי  קייטנות ובתי הספר של החופש הגדול, הפועלים באתרים ובמבנים בהם קיים מרחב מוגן בטווח הגעה של עד דקה וחצי – תתקיים פעילות. עם קליטת התלמידים בבוקר הונחו המוסדות לקיים רענון ותרגול של כניסה למרחב מוגן.

באתר העירייה, במוקד 106, ובאפליקציית עיריית ירושלים יפורסמו רשימות של מוסדות החינוך העירוניים הפתוחים, בהם יש מרחב מוגן בהם יתקיימו לימודים.

טיל עד חדרה

לראשונה מאז תום מבצע ‘עמוד ענן’ בסוף 2012 הופעלו אמש אזעקות בערי השרון, גוש דן ובירושלים וסביבתה, ואפילו  בגבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ובנימינה, נאלצו תושבים להיכנס למרחבים המוגנים. אין דיווחים על נפגעים או נזק.

עשרות רקטות נורו במהלך ליל אמש לעבר ערי ישראל, כאשר במקביל ארגוני הטרור הצליחו להגדיל את הטווח ופגעו הלילה גם במפעל נטוש ליד חדרה – כ-110 ק”מ מהרצועה.

שלוש רקטות פגעו בשני יישובים שונים במועצה האזורית מטה יהודה הסמוכה לירושלים. למרבה הנס, לא היו נפגעים. רסיסים פגעו בבית באחד היישובים.

רקטה נוספת נפלה באשדוד וגרמה לנזק במרכז קניות. עוד רקטה פגעה ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון וגרמה נזק למבנה ולכלי רכב. רקטה נפלה גם בשטח פתוח ליד ראשון לציון. שתי רקטות שלא התפוצצו נחתו במרפסת בית בחולון וברחוב באשדוד.

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, טענו כי שוגרו ארבע רקטות מסוג M-75 לעבר ירושלים, וטיל מסוג R160 לעבר חיפה.

מערכת ‘כיפת ברזל שמוצבת במרכז ביצעה יירוטים מוצלחים מעל שמי גוש דן. אין נפגעים ולא דווח על נזק. הג’יהאד האיסלאמי קיבל אחריות לירי על המרכז וטען שמדובר ברקטה מסוג פאג’ר 5.

בחמאס לא נרתעים מההצהרות של הממשלה לפיה תהיה הרחבה משמעותית של פעולת צה”ל ברצועה במסגרת ‘צוק איתן, ומבטיחים לישראל: “עוד הפתעות רבות בעזרת האל”.

דובר צה”ל פרסם בחצות את סיכום התקיפות של היום הראשון למבצע ‘צוק איתן’:  צה”ל תקף 270 מטרות, ביצע כ-5 סיכולים של מחבלי חמאס בכירים, הפציץ 18 אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה, חיסל 98 משגרים מוטמנים, ריסק 10 מנהרות טרור, וכיפת ברזל ביצעה 29 יירוטים.

סיכום היום הראשון לצוק איתן

הגר”ח קנייבסקי: בבני ברק אין מה לחשוש

חלק מהרקטות שנורו מרצועת עזה לעבר ערי המרכז נבלמו על ידי מערכת כיפת ברזל עוד באזור אשדוד. רקטה אחת התפוצצה באשדוד סמוך למפעל.

מוקדם יותר הערב, סמוך לשעה 19:00 נשמעו אזעקות בתל אביב, הרצליה, כפר שמריהו, ראשון לציון, נס ציונה בית שמש וסביבתה, רחובות, גדרה, ישובי השפלה הדרומית, מועצת גזר, יבנה וישובים נוספים.

הירי לעבר תל אביב בוצע מהעיירה בית חנון שברצועה.

בזמן האזעקה היו בביתו של הגר”ח קנייבסקי אברהם רובינשטיין, ונכדו אריה קנייבסקי – ששאל מה לעשות? הגר”ח השיב: בבני-ברק אין מה לחשוש, בגבול של העיר צריך לחשוש.

חמאס הודיע במסיבת עיתונאים שכינס: דורשים הפסקת אש בתנאים שסוכמו אחרי מבצע ‘עמוד ענן’.

CNN בערבית מצטט את שר החוץ המצרי השוהה בירדן: “המצאות אירגוני טרוריסטים בסיני מאלצת אותנו לאטום את גבולינו עם עזה”.

בעקבות אותה החלטה מודיע משרד הבריאות בעזה: “אנו עומדים בפני אסון הומניטרי, אם לא נקבל במהירות עזרה ואספקה רפואית לבתי החולים שלנו”. מאוחר יותר פורסם כי מעבר רפיח ייפתח במהלך שעות היום מן הצד המצרי לקליטת פצועים בלבד.

יירוט מעל נס ציונה • צילום: חן ששון

סרטון שפירסם הערב החמאס: כך אנו יורים על ישראל

דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו עובדייה, פרסם ביום שלישי בערב הצהרה ובה הביע דרישה, כי ישראל “תפסיק את התוקפנות ברצועת עזה ואת המהלכים שהיא מבצעת בירושלים”. חמאס דורש גם את שחרור אסירי עסקת שליט שנכלאו מחדש. “הירי שבוצע עד עכשיו הוא בחזקת אזהרה והרתעה”.

כוחות צה”ל פינו כ-200 אסירים מכלא שיקמה, היות והקומה השניה איננה ממוגנת.

מתקפות הטילים החלו כבר בבוקר, ואחרי עשרות שיגורים, החל משעות אחר הצהריים נורו רקטות לטווחים גדולים יותר. מטח נורה תחילה לעבר גדרה והמועצה האזורית גזר, ומערכת “כיפת ברזל” ביצעה ירוט.

בתוך כך, כוחות צה”ל איתרו מנהרות תופת בסמוך לכרם שלום ופוצצו אחת מהן, התושבים התבקשו להסתגר בבתים.

עיריית ת”א הודיעה על מעבר לעבודה במתכונת חירום, הורתה על פתיחת המקלטים הציבוריים.

ערבים חוגגים במזרח ירושלים • אויבים בתוכינו

​ביום שלישי בצהרים החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר לצה”ל לגייס כ-40 אלף חיילי מילואים. הגיוס נועד ברובו לשילוב של משרתי המילואים במשימות התעסוקה המבצעית השוטפת בגזרות השונות, על מנת לאפשר לכוחות הסדירים להתפנות אל משימות מבצע ‘צוק איתן’.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הבוקר את מערכת הביטחון להיערך למבצע ממושך, רציני ותקיף נגד חמאס, ובמקרה הצורך “להיות מוכנים ללכת עד הסוף”. בהתייעצות ביטחונית שנערכה הבוקר בקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון ובכירים נוספים נידונו מספר אפשרויות פעולה, בהן גם פלישה קרקעית לרצועה.

קסאמים באשדוד • כך זה נראה כשטיל נוחת

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התחברות הבית היהודי לשונאי ה'
    08/07/2014 14:08
    מיכל
  1. התחברות הבית היהודי לשונאי ה’ וישראל(לערב רב)(עוף למינו ישכון ובן אדם לדומה לו)
    היא זו שהביאה למצב הנוכחי.ובגלל שסמכו על,כוחי ועוצם ידי.מי ששמר עלינו,מפני כל האמצעי לחימה והמנהרות שנמצאו,ומי ששמר עלינו שאסד ואו אירן ואו גורם אחר שלא ירו עלינו,נשק כימי ואו אטומי,הוא זה ששומר עלינו תמיד,ולא צה”ל ואו השב”כ המשטרה ואו המוסד.עיניכם הרואות איזה צבא ומשטרה ושלטון יש לנו.זה צבא?זה משטרה?חרטא ברטא.איזה צבא בעולם,שולח את לוחמיו,עם ידיים קשורות לקרב?
    אסור לאדם להכניס עצמו לניסיון,בצה”ל יש אין ספור של ניסיונות,של חילולי שבת וגילוי עריות(נידה)לכן אין שום מצווה להתגייס לצה”ל,הגמרא אומרת:המהלך אחר אישה בנהר,אין לו חלק לעולם הבא,שאולי תרים את הבגד שלה,ויראה הבשר מעל הברך,ומי שהסתכל שם אין לו חלק לעולם הבא(ודרך הגב,גדול עוון המחטיא,יותר מהחוטא)לא כל שכן,ועל אחת כמה וכמה מי שמתגייס לצבא שיש בו כל כך הרבה ניסיונות גדולים וחמורים,כשאני הייתי בצה”ל רוב החיילים לא עמדו בניסיונותיהם.למדינה אין כסף לעודד ילודה(קצבאות ילדים)אבל להפלות חינם,לרצח עוברים במעי אימם,יש הרבה כסף,ממשלת ערב רב,הפלות נמצאות בסל התרופות.הפלות חינם.
    אבל עזרה וסיוע ליהודים במדינה,אין,אם זה היה לערבים,אז כן היה.משרדי הממשלה מלאים בעובדים ערבים,אבל ליהודים,שימשיכו לחפס.
    ויש לשחרר מיד את כל הבנות משירות בצה”ל או מכל שירות אחר.

  2. מה זה נקרא הגבול של העיר?
    08/07/2014 19:53
    noko
  3. פרדס כץ?

  4. ברית בנינו לבין ה'.
    09/07/2014 09:40
    ענת
  5. ברית בנינו לבין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.
    ,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם”(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה’, אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי,תשמורו:כי אות היא ביני וביניכם,לדורותיכם–לדעת,כי אני ה’ מקדשכם.ושמרתם, את-השבת,כי קודש היא, לכם”(חומש שמות פרק לא,יג)השבת היא ברית ביננו לבין ה’.כשאנו מפרים את הברית,אז אנו יותר לא בני ברית עם ה’.ואז השמירה מעלינו מסתלקת,וממילא אויבינו יכולים,תנחשו לבד את ההמשך.כשיהודי חוטא הוא עלול לפגוע בכל עם ישראל.
    משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה?
    אתה תטביע את כולנו.
    והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי.
    ואמרו רבותינו:אם שומרים כל ישראל שני שבתות מיד נגאלים.
    ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה.
    🙂

  6. סכנת נפשות!
    09/07/2014 12:31
    noko
  7. מי המטומטם שהסריט באשדוד??????? לא חרם על החיים.??