“סכסכן”: בני גנץ פתח סוף סוף את הפה – ומיד ‘חטף’ מימין ומשמאל

יו"ר מפלגת חוסן לישראל נפגש עם ראשי מחאת הדרוזים והבטיח לסייע להם לתקן את חוק הלאום • אמסלם: "אני נעלב שרמטכ"ל של מדינת ישראל מדבר ככה" • הליכוד: "גנץ הוא שמאל, בדיוק כמו לפיד" • מרצ: "את חוק הלאום לא צריך לתקן, צריך לבטל"
אריה ריבקינד
ח' שבט התשע"ט / 14.01.2019 13:24

יו”ר מפלגת ‘חוסן לישראל’, בני גנץ, נפגש היום (שני) עם מנהיגי מחאת הדרוזים – ולראשונה מאז נפתח קמפיין הבחירות התייחס בקולו לסוגיות שבמחלוקת.

גנץ אמר: “יש לנו ברית דמים אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים, אנחנו צריכים לוודא שבצורה משותפת אנחנו בונים את השותפות הזו ואת הברית הזו כברית חיים כמו שראוי שיהיה”.

הוא הוסיף: “אני אעשה כל שביכולתי לפעול למען תיקון נכון של החקיקה שיביא לידי ביטוי את הקשר העמוק והבלתי ניתן לניתוק לא רק בקרב אלא גם בחיים, לא רק בקושי אלא גם בטוב. תודה שבאתם”.

במערכת הפוליטית הגיבו להצהרה של גנץ.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל תקפה את גנץ: “זה כל מה שיש לבני גנץ להגיד עם כניסתו לפוליטיקה? ניסיון לסכסך בין הציבור היהודי לציבור הדרוזי? מאכזב. כשהרמטכ”ל לשעבר שובר שתיקה, כולם מבינים שבבחירות הקרובות זה או ליכוד גדול או ממשלת שמאל”.

יו”ר הקואליציה ח”כ דודי אמסלם תקף את גנץ ואמר ברשת ב’: “אני נעלב שרמטכ”ל של מדינת ישראל מדבר ככה. ברור לי שמי שציוני ויהודי צריך לדאוג לסממנים של המדינה. יש פה הרבה דמגוגיה. זאת סיבה טובה לא להצביע עבור גנץ”.

ממפלגת התנועה של ציפי לבני נמסר: ״מברכים על דברי בני גנץ. התנועה מובילה את המאבק לישראל יהודית וגם דמוקרטית ונחוקק במשותף את חוק יסוד מגילת העצמאות – ישראל היא מדינת העם היהודי שיש בה שיוויון. משימה ראשונה לאחר הבחירות”.

בתגובה הרשמית של הליכוד נאמר: “כשגנץ תוקף את חוק הלאום וציפי לבני מברכת אותו על כך, כולם יודעים את המובן מאליו: גנץ הוא שמאל, בדיוק כמו לפיד”.

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה: “כוונתו של גנץ לשנות את חוק הלאום תפגע באופייה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הכנסת היא זו שקובעת את אופייה של מדינת ישראל, ולא בג”ץ. באחינו הדרוזים ובתחושות הקשות שלהם צריך לטפל בהידברות, ביחד ובחקיקה נפרדת”.

ביקורת על גנץ נשמעה גם מכיוון יו”ר מרצ, תמר זנדברג: “את חוק הלאום לא צריך לתקן, צריך לבטל. עצם הדיון על נוסח החוק הוא הניצחון האמיתי של הימין שזרק לפח את מגילת העצמאות עבור דיון מפולפל על סעיפי חוק גזעני ומפלה שאין לו מקום בספר החוקים הישראלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות