הממשלה תבקש ארכה מבג”ץ לחוק הגיוס • ליברמן: “זה כניעה לחרדים”

הממשלה תבקש מביהמ"ש העליון להמתין עם חוק הגיוס החדש עד חודש יולי, כדי "לאפשר לממשלה החדשה להידרש לסוגיה" • ליברמן: "הכל רק כדי 'לתקוע' את החוק שהבאתי"
אריה ריבקינד
ח' שבט התשע"ט / 14.01.2019 11:43

הממשלה צפויה לפנות לבג”ץ בבקשה לקבל ארכה נוספת לחקיקת חוק הגיוס, בשל החלטת הממשלה לפזר את הכנסת ה-20 וללכת לבחירות. כך דווח בעיתון ‘ישראל היום’.

במשרד המשפטים יסבירו לבית המשפט כי מדובר בתקופת בחירות, וכי קשה להגיע להסכמות ולגיבוש מתווה בתקופה כזו.

בבקשה שתוגש לבג”ץ נכתב: “בכדי לאפשר לממשלה החדשה שתוקם לאחר הבחירות הכלליות, כמו גם לכנסת ה־21, להידרש לסוגיה המורכבת, לבקשת ראש הממשלה ושר הביטחון ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה – מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הארכה נוספת של תקופת השהיית הצו המוחלט, כך שבטלותו בעקבות התיקון תיכנס לתוקפה ביום 28.7.19, בתום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה־21″.

הפעם האחרונה שבה בג”ץ אישר ארכה לממשלה היתה בתחילת חודש דצמבר. השופטים אפשרו לממשלה לחוקק חוק גיוס חדש עד ה-15 בינואר.

שר הביטחון לשעבר, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (שני) בחשבון הפייסבוק שלו את התנהלות הממשלה: “אין גבול לתרגילים שממשלת נתניהו מוכנה לעשות, על מנת להפיל את חוק הגיוס של מערכת הביטחון לטובת חוק ‘אי הגיוס’ בנוסח החרדי”.

הוא הוסיף: “שוב הממשלה מתכננת לפנות לבג”צ על מנת לקבל ממנו ארכה נוספת והכל רק כדי ‘לתקוע’ את החוק שהבאתי ושעבר בקריאה הראשונה בכנסת. גם בתקופת הבחירות אין שום מניעה להעביר חוק זה, שקיבל את ברכת הצבא ואושר גם בכנסת. הכל התחמקויות, הכל ספינים ופשוט כניעה לחרדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות