ועד הרבנים לענייני מחשבים: “אתם פוגעים באלפים שמתנגדים לדוא”ל”

המפקחת על הבנקים הורתה לבנקים לשלוח ההודעות ללקוחות באמצעים דיגיטליים • הגאון רבי שריאל רוזנברג במכתב למפקחת: "ההוראה תפגע באלפי משפחות שאין להם דוא"ל, ומעתה לא יוכלו לקבל מידע מהבנקים. חייבים למצוא דרך שלא להכריח משפחות אלו להכניס את הדוא"ל לביתם"
יוסף גרינבוים
ז' שבט התשע"ט / 13.01.2019 21:00

טיוטת חוזר שגיבשה המפקחת על הבנקים, ד”ר חדווה בר, שמטרתה לצמצם את משלוח ההודעות ללקוחות בדואר פיזי ולעבור לאמצעים דיגיטליים – עשויה לפגוע קשות בציבור החרדי.

במכתב ששיגר הגאון רבי שריאל רוזנברג, בשם ‘ועד הרבנים לענייני מחשבים’ שהוקם על ידי גדול ישראל, אל המפקחת – הוא כותב: “שמענו כי ניתנה הוראה לבנקים כי החל מתאריך מסוים לא ישלחו הודעות ללקוחות באמצעות הדואר, רק באמצעות הדוא”ל.

“ועד הרבנים לענייני מחשבים הוקם במטרה למנוע  ככל האפשר חדירת מחשבים לבתי החרדים,  ובפרט מחשבים עם חיבור לאינטרנט, שדרכו מתחברים לדוא”ל. ואכן אלפי משפחות אינם משתמשים בדוא”ל על כל צורותיו”.

הגר”ש רוזנברג מוסיף וכותב: “לאור מציאות זו, ההוראה הנ”ל תפגע באלפי משפחות שאין להם דוא”ל, ומעתה לא יוכלו לקבל מידע מהבנקים, וחייבים למצוא דרך שלא להכריח משפחות אלו  – המתנגדות באופן עקרוני מטעמים דתיים לשימוש בדוא”ל – להכניס את הדוא”ל לביתם”.

ועד הרבנים לענייני מחשבים

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כשלושה שבועות שיגר יו״ר הוועדה למדע וטכנולוגיה, ח”כ אורי מקלב, מכתב חריף למפקחת על הבנקים, בו כתב, תחת הכותרת “משלוח הודעות בתקשורת – דואר ‘ירוק'”:

“לאחרונה הובא לידיעתי דבר פרסום טיוטת הנוהל… נוהל זה בתצורתו הנוכחית מהווה פגיעה קשה בציבור שלם, ציבור שאיננו חשוף למדיה אלקטרונית או אף יתרה מכך אין ידו משגת להיחשף למדיה דיגיטלית ואלקטרונית.

“המגזרים שבהם היתכנות הפגיעה תהייה רחבה הינם מגזרים מוחלשים לדוגמא: במגזר החרדי והערבי, בני הגיל השלישי, אוכלוסיית בעלי המוגבלויות, עולים חדשים וניצולי שואה”.

מקלב הוסיף: “כפי שכולנו יודעים ומכירים, שירותים דיגיטאליים בידי גופים פיננסיים כבר קיימים היום והחברות פונות בצורה פעילה ללקוחותיהם ואלו שלא הצטרפו לשירות או אינם מעוניינים או אינם יכולים אזי למה לכפות עליהם שירות שאינם מעוניינים בו.

“במצב הקיים היום בהנחיות הבנקים ישנו תהליך אשר מבטיח כי במידה ואין אינדיקציה לכך שהלקוח קיבל/פתח את תוכן ההודעה ולאחר תקופה של כמה חודשים שלא עשה כך – הוא יחזור לקבלת הדואר פיזי. טיוטת התיקון מבטלת את התהליך הזה בטענה שיש נטישה של השירות ומשאירה את הלקוח שבוי ללא קבלת המידע הנצרך לו”.

מקלב התריע: “נוהל זה הינו המשכו הלא מוצלח של הנוהל שאפשר לגופי ביטוח ושוק ההון להחליט בעצמם על שינוי ברירת המחדל ולשלוח מכתבים שנתיים ומכתבים רבעוניים בצורה דיגיטאלית, מהלך שכשל לכול הדעות”.

הוא הזהיר: “החלטה מהסוג הזה לא תשפר את השירות לציבור לאזרח הפשוט, היא תקל על המערכת הבנקאית והחיסכון לא יתגלגל ללקוחות, שהרי עמלות הבנקים לא יפחתו בגין המהלך. מדובר על קשישים ואוכלוסיות מוחלשות שייתכן וכי החלטה לא ברורה אחת יכולה לפגוע בהתנהלותו של הלקוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות