ה’ניו יורק טיימס’: ה-FBI חקר אם הנשיא טראמפ הוא מרגל של רוסיה

נתן פרל
|
ו' שבט התשע"ט / 12.01.2019 20:00
חוקרי הבולשת הפדרלית חשדו שטראמפ פעל כמרגל בשירות הרוסים – פיטר את ראש ה-FBI ג’יימס קומי • טראמפ הגיב על הדיווח: “וואו, הרגע קראתי שראשי ה-FBI המושחתים לשעבר, שכמעט כולם פוטרו בגלל סיבות חמורות, פתחו נגדי בחקירה בלי שום סיבה ובלי שום ראיות”

ה’ניו יורק טיימס’ חשף אמש (שבת) כי הבולשת הפדרלית FBI פתחה בחקירה סמויה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כדי לבדוק חשד כי הוא פועל כסוכן זר של רוסיה נגד האינטרסים הלאומיים.

החקירה, שנפתחה לפני כשנה וחצי, ימים ספורים לאחר שטראמפ פיטר את ראש ה-FBI ג’יימס קומי, נועדה לקבוע אם טראמפ פעל בחשאי מטעם רוסיה.

על פי הדיווח, התנהגותו של טראמפ בימים שקדמו לפיטורים ובימים שלאחר מכן, עוררה חשד שהנשיא פועל בניגוד לאינטרסים של ארצו.

חוקרי המודיעין המסכל נדרשו לבחון אם הנשיא מהווה איום אפשרי על הביטחון הלאומי, וביקשו לקבוע אם הוא פועל למען הרוסים בכוונה תחילה – או שהושפע על ידם שלא במתכוון.

עוד נאמר בדיווח, כי החקירה נגד טראמפ נוהלה במסגרת החקירה הכללית בנוגע למעורבות הרוסית.

טראמפ עצמו הגיב היום לדיווח ואמר כי מדובר ב”שפלות מוחלטת”.

הוא כתב בטוויטר: “וואו, הרגע קראתי ב’ניו יורק טיימס’ הכושל שראשי ה-FBI המושחתים לשעבר, שכמעט כולם פוטרו בגלל סיבות חמורות, פתחו נגדי בחקירה בלי שום סיבה ובלי שום ראיות אחרי שפיטרתי את ג’יימס קומי השקרן. קומי היה שוטר מושחת, כולם רצו בפיטורים שלו”.

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה כי קומי פוטר על היותו “פרטיזן מביש” – והוסיפה: “בניגוד לנשיא אובמה, שהניח לרוסיה וליריבים אחרים ללחוץ על אמריקה, הנשיא טראמפ היה באמת קשוח עם הרוסים”.

עורך דינו של טראמפ, רודי ג’וליאני, אמר כי אינו יודע דבר על החקירה. לדבריו, מאחר שנפתחה לפני כשנה וחצי ומאז הוא והנשיא לא שמעו עליה – נראה כי לא העלתה דבר.