בן גביר: “התנהלות החיילים חשפה ילדים לטבח” I ניסיון פיגוע בחברון

חיים טוויל
|
ו' שבט התשע"ט / 12.01.2019 19:04
ניסיון פיגוע דקירה סוכל בכניסה לגבעת האבות – שכונה הממוקמת בין קריית ארבע לחברון • המחבל נוטרל מירי של חיילים ואזרח שהיו בזירה • בן גביר, תושב השכונה: “לצערי מקרה אלאור אזריה מעורר ספקות ופחדים אצל חיילים”

מחבל שהתקרב בכניסת השבת לשכונת גבעת האבות, הממוקמת בין קרית ארבע לחברון, נורה על ידי לוחמים ואזרח, לאחר שהגיע לעמדת הש”ג במטרה לדקור לוחמים.

בתיעוד נראה המחבל החמוש בסכין מתקרב באופן מאיים לאזרח, כשמולו לפחות שני לוחמי צה”ל שמכוונים רובים לעברו.

בשלב מסוים מגיע לזירה אזרח חמוש באקדח ויורה במחבל.

לאחר הירי, המחבל הפצוע ניסה ככל הנראה להסתער לעבר הלוחמים עם הסכין השלופה, ואז הוא נורה על ידי אחד מהם, שכיוון לעבר פלג גופו התחתון.

מדובר צה”ל נמסר: “מחבל ניסה לדקור לוחמים בעמדה צבאית סמוך לשכונת גבעת אבות, ובתגובה הלוחמים ואזרח שנכח בנקודה ירו לעברו והמחבל נוטרל”.

עו”ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, תושב שכונת גבעת האבות בחברון, מותח ביקורת חריפה על התנהלות החיילים באירוע: ” עם כל אהבתנו הרבה לחיילים והעובדה שבמהלך כל יום מימות השבוע אנו מפנקים אותם ומעבירים להם מנות ותופינים, צריך לומר את האמת: התנהלות שני החיילים שהיו בכניסה לשכונה היא התנהלות בעייתית מאוד שחשפה ילדים קטנים לטבח.

“מחבל שנכנס לשכונה ורץ עם סכין – צריך לירות בו על מנת להרוג. לצערי מקרה אלאור אזריה מעורר ספקות ופחדים אצל חיילים ואלמלא תושייתו של האזרח הגיבור, ניסיון הפיגוע היה יכול להסתיים באסון”.

בן גביר הוסיף: “שוחחתי עם האזרח, הבעתי את תמיכתי הרבה ואהבת התושבים אליו, אך גם בצבא וגם בפרקליטות חייבים לעשות חשבון נפש, איך הגענו למצב שבו חיילים חוששים לירות במחבל שחודר לשכונה עם ילדים”.

לדבריו, “הפשלה של החיילים שלא ירו הייתה עלולה לעלות חלילה בטבח של ילדים”.