ח”כ איתן כבל אחרי המתקפה: “אני לא מוכן למות מחובק עם אבי גבאי”

חרדים 10
|
ה' שבט התשע"ט / 11.01.2019 11:22
ח”כ איתן כבל מהעבודה, שאתמול הצהיר בוועידת המפלגה כי אבי גבאי נכשל, ועליו לפנות את כיסאו בראיון לניסים משעל ב־103fm: “עשינו טעות בעייתית שעלולה לחסל ולהוריד את המפלגה הגדולה הזאת שהקימה המדינה”

ח”כ איתן כבל מהעבודה הגיב הבוקר (שישי) על החלטת מרכז המפלגה לאשר את דרישת היו”ר אבי גבאי לשריין מועמדים ברשימה לכנסת.

בריאיון לניסים משעל ב־103fm ביקש תחילה כבל להזכיר כי הוא זה שהוביל מלכתחילה לבחירתו של גבאי לתפקיד היו”ר.

“ללא תמיכתי הוא לא היה נבחר”, טען. “גבאי יושב על כיסאם של בן גוריון ורבין במפלגה מפוארת שהקימה המדינה, אשר כעת מקבלת שבעה מנדטים בסקרים”.

אתמול אמרת לגבאי ‘טעינו שבחרנו בך’. אבל הוא נבחר בהליך דמוקרטי.

“נכון, אבל אני שואל אותך ניסים, אם הרייטינג של התכנית שלך יירד באופן משמעותי – אפילו כמעט ב־100 אחוז, האם תישאר בתפקידך בכל הנחמדות? קל וחומר כשאנחנו עוסקים בעניינים הרי גורל. העובדה היא שאנחנו הבאנו את גבאי כקביים למפלגת העבודה. הוא היה תקווה גדולה מאוד שאכזבה.

“אצלכם ברדיו, אם טעיתם אז מזיזים ומנסים לשנות תכנית, משבצת ועוד. כאן יש לנו אפשרות לצאת מהמשבר הזה. אני לא מוכן למות מחובק. עשינו טעות בעייתית שעלולה לחסל ולהוריד את המפלגה הגדולה הזאת שהקימה המדינה”.

ובכלל, יכול להיות שכבל תוקף את גבאי רק בגלל שהוא עצמו עלול שלא להיבחר לכנסת הבאה. הלא כן? 

כבל טען בנחרצות כי לא כך הדבר: “אני מאוד רוצה להיבחר לכנסת, אבל אני לא מתיירא לא להיבחר. אם יורשה לי להתהדר, עשיתי קדנציה מפוארת, אבל זו לא הסיבה שאני מוליך את כל המהלך הזה.

“מעבר לכך, הבעיה היא לא להיכנס לעשירייה, אלא הבעיה היא שאנחנו עלולים לא לעבור את אחוז החסימה”, אמר כבל.

לטענתו, הוא מעולם לא חלם שבגבעתיים לא יהיה רוב למפלגת העבודה, שחיפה האדומה תעלם ושרשות השידור תיסגר. ולא – הוא לא מאמין לסקרים. “הסקרים מקובעים. יש לנו שמונה מנדטים, אבל תמיד קיים פער לרעתנו בין הסקרים לבין התוצאות בפועל”.

למה לא הצלחת לשכנע את חבריך ללכת איתך ולהילחם בגבאי?

“אתה יודע, ככה מתים. אנשים תמיד מספרים לעצמם את הסיפור. כן, אני איש אמיץ. אילו היו אתמול הצבעות חשאיות, אין לי ספק שהיינו מנצחים. כפי שאמרתי, אני האיש שהוביל אותו לשבת בכיסאו. מעולם לא ביקשתי ממנו דבר.

“כיו”ר ועדת הכלכלה ויו”ר ועדת החקירה של הטייקונים, עשיתי קדנציה מפוארת. אין לי במה להתבייש. מה גם, לא תמיד הכל אישי. לפעמים העניינים הם אמיתיים”.