דרישה ממשרד הפנים: ועדת חקירה שתבחן את סיום כהונת פרוש

אריה ריבקינד
|
ה' שבט התשע"ט / 10.01.2019 22:32
משה חזן, תושב אלעד, פנה אל מנכ”ל משרד הפנים בדרישה להקים ועדת חקירה מטעם המשרד – שתבחן את סיום כהונת ישראל פרוש, על בסיס פסיקת השופט כי “נתן שוחד” • “נבקש עד סיום החקירה להשעותו מחתימה על שיקים, מהשתתפות בדיוני תכנון ובנייה, ומשיחות עם מקבלי השוחד”

משה חזן, תושב העיר אלעד, שיגר היום (חמישי) מכתב אל מנכ”ל משרד הפנים, בו הוא דורש להורות – על פי סעיף 143א לפקודת העיריות – להקים ועדת חקירה מטעם משרד הפנים, שתבחן את סיום כהונת ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, עקב פסיקות בתי המשפט, מהן עלה כי “נתן שוחד” וביצע “פעולות המנוגדות לחוק”.

במכתב, תחת הכותרת “סיום תפקיד ראש העיר לפי חוק פקודת העיריות” – כותב חזן:  “לצערי, לאחרונה היו מספר פסיקות של בית המשפט כנגד ראש העיר המכהן, מר ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד, פסיקות המחייבות חשבון נפש ובדיקה מעמיקה בנוגע להתנהלות ראש העיר בעיריית אלעד והסקת מסקנות – האם ניתן לסמוך על ראש העיר בעבודת היום-יום לאחר פסיקות אלו”.

חזן דורש במכתבו, המתפרסם לראשונה באתר חרדים 10: “מאחר והיו כאן מעשים חמורים ופליליים בנושאי תכנון ובנייה ומתן שוחד, נבקש עד סיום ועדת החקירה להשעות את ראש העיר מחתימה על שיקים, מהשתתפות בדיוני ועדת תכנון ובנייה, וכן משיחות עם מקבלי השוחד המוזכרים בפסק הדין”.

חזן מבקש מהמנכ”ל: “להורות על פי סעיף 143א לפקודת העיריות להקים ועדת חקירה מטעם משרד הפנים  שתבחן את סיום  כהונת ראש העיר, עקב פסיקות בתי המשפט –

“האחת בגין מתן שוחד אשר ניתן פסק דין עמ״נ 55008-11-18 חזן נ׳ ישראל פרוש , עמ׳ 26 שורה 27-30 – ‘קיבלתי את הטענה כי המשיב נתן שוחד בחירות ……והכל במהלך מזורז ובהול, בלא שהייתה באמת כל דחיפות בעניין…’

“בנוסף הערה מאוד חמורה של כבוד השופט צבי דותן: ״..חרף העובדה שהוכח שוחד בחירות, דבר שללא כל ספק מהווה ליקוי היורד לשורשו של עניין’.

“ופסיקת בית המשפט עת״מ 51787-08-18 מתאריך 12/12/18: ‘… נעשו כאן בריש גלי על ידי העירייה פעולות המנוגדות לחוק …״ (מתן שיקים בסכומים אסטרונומים לקבלנים, בסך כ-798,000 שקלים בגין העברה לא חוקית של מספר קראוונים מועט).

לאחר שחזן מצטט מהחוק, הוא קובע: “אין ספק שלאור הפסיקות המצ״ב חלה החובה על משרד הפנים לפתוח בוועדת חקירה לאלתר”.

העתקים ממכתבו הוא שיגר לשר הפנים, היחידה לחיוב אישי, יועמ״ש משרד הפנים, מבקר המדינה, היועמ״ש לממשלה, פרקליט המדינה, הממונה על המחוז, מבקר עיריית אלעד, גזבר עיריית אלעד והיועמ״ש של עיריית אלעד.

כפי שדווח בחרדים 10, משה חזן הגיש לפני כשבועיים תלונה בתחנת המשטרה בראש העין כנגד ישראל פרוש – על בסיס פסיקת השופט צבי דותן, בה קבע כי ראש העיר “נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלעד”.

הקביעה של שופט בית המשפט המחוזי-מרכז, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, ניתנה בעתירה שהגיש אברהם חזן, בנו של משה חזן, בה ביקש “לבטל את תוצאות ההצבעה לראשות העיר אלעד”, ולערוך בחירות מחדש, תוך פסילת פרוש מלהתמודד שוב לראשות העיר, משום שלטענתו “בפרק הזמן הסמוך למועד הבחירות העירייה” חולקו “טובות הנאה בהיקפים יוצאי דופן”.

בפסק הדין דחה השופט את העתירה, והותיר את תוצאות הבחירות על כנן, אולם כתב בפסק דינו: “קיבלתי את הטענה כי המשיב (-פרוש) נתן שוחד בחירות”.